امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 http://news.cloob24.com
1

گاهی عکس ها بلندتر از کلمات صحبت می کنند و تصویر این پسربچه پنج ساله سوری که بعد از حمله هوایی اخیر در حلب در آمبولانس منتظر است، از هر فریادی بلندتر است.

برترین ها: گاهی عکس ها بلندتر از کلمات صحبت می کنند و تصویر این پسربچه پنج ساله سوری که بعد از حمله هوایی اخیر در حلب در آمبولانس منتظر است، از هر فریادی بلندتر است. این پسر که «Omran Daqneesh» نام دارد یکی از پنج کودکی بود که در حمله هوایی حلب آسیب دیدند. این عکس توسط پزشکی که در حلب کار می کرد به خبرنگار «تلگراف» راف سانچز فرستاده شد و از آن موقع هزاران بار در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است. حلب از سال 2012 در دست شورشیان است.

تصویر دلخراش پسر وحشت زده 5 ساله سوری

تصویر دلخراش پسر وحشت زده 5 ساله سوری

تصویر دلخراش پسر وحشت زده 5 ساله سوری

تصویر دلخراش پسر وحشت زده 5 ساله سوری

0

آموزش ساخت ******، آشنایی کامل با تمام ویژگی و قابلیت های آن

در آخرین آپدیتی که اخیرا از تلگرام منتشره شده است،این برنامه محبوب به کاربران خود این قابلیت را داده که بتوانند یک کانال ارتباطی (Channel)ایجاد و با تعداد نامحدودی از کاربران تلگرام ارتباط برقرار کنند و مطالب مورد نظر خود را با آنها به اشتراک بگذارند و اعضای تلگرام در کانال ایجاد شده مشترک شوند.در ادامه با آموزش ساخت ****** به صورت قدم به قدم و تصویری به همراه معرفی تمامی قابلیت،ویژگی و ترفندهای آن آشنا می شوید.

آموزش کامل تصویری و قدم به قدم ساختن ****** (How To Make Telegram Channel)

هنگامی که شما کانالی ایجاد می کنید کاربران کانال شما قادر به ارسال هیچگونه پیام یا فایلی نبوده و فقط می تواند از مطالبی که توسط مدیران کانال به اشتراک گذاشته می شود بهره ببرند و آن را با دیگران به اشتراک بگذارند و همچنین هیچ محدویتی برای اضافه کردن کاربر به کانال وجود ندارد و شما میتواید از راه هایی که در ادامه توضیح داده می شود تمامی کاربران تلگرام را به کانال خود اضافه و برای آنها مطالب خود را ارسال کنید که این گزینه بسیار شبیه به پیج (Page)و فن پیج های فیس بوک و اینستاگرام و. می باشد و از این به رسانه براحتی می توانند مطالب خود را در یک محیط امن و بی تنش با کاربران خود به اشتراک بگذارند، به علاوه اینکه پست های ارسال شده در کانال نیز براحتی قابل پاک و از دسترس خارج شدن (Delete Message)برای همه اعضای تلگرام هستند و کانال ها نیز می توانند به حالت عمومی و خصوصی تعیین گردند تا عده خاص یا همه افراد بتوانند به آن ورود کنند.

در ابتدا آموزش باید به این نکته اشاره کنیم برای ساخت کانال تگرام باید از نسخه های جدید و آپدیت شده استفاده کنید.در صورتی که با پیغام Sorry, I’m not a real bot, they just made me for backward compatibility. I can’t really answer any questions ربات یا بوت تلگرام مواجه شدید یا گزینه ای به اسم Channel در تلگرام مشاهده نمی کنید تنها کافیست تلگرام کامپیوتر و موبایل خود را آپدیت کنید.

آموزش ساختن کانال در تلگرام،Telegram Channel

برای ساختن کانال ابتدا از منوی بالای صفحه گزینه More را انتخاب کرده تا منوی سمت چپ صفحه نمایان شود سپس New Channel را انخاب کنید

آموزش ساختن کانال در تلگرام،Telegram Channel

گزینه Create Channel را برگزینید سپس در صفحه جدید برای کانال خود تصویر و نامی تعیین کنید و در صورت تمایل در قسمت Description توضیحات مورد نیاز برای کانال را بنویسید و تیک بالای صفحه را تپ کنید.

آموزش ساخت کانال در تلگرام،Telegram Channel

در قسمت بعدی تلگرام دو گزینه Public Channel و Private Channel به شما نشان می دهد که گزینه اول برای ساخت کانال عمومی و گزینه دوم برای ایجاد کانال خصوصی (مثل ساخت گروه تلگرام بدون امکان ارسال پست و نظر دادن)است.

آموزش ساختن کانال در تلگرام،Telegram Channel

  • Public Channel برای کسانی مناسب است که میخواهند کانالشان برای عموم مردم دیده شود و تمامی کاربران تلگرام بتوانند به آن ورود و از آن بهره ببرند که در صورت انتخاب این گزینه کاربران می توانند با تایپ نام کانال شما در قسمت Search (طریقه جستجو از طریق آیدی را در بخش ترفندهای مخفی تلگرام توضیح دادیم)تلگرام آن را بیابند. همچنین می توانید در قسمت Link برای کانالتان یک آدرس مشخص کنید که آن را برای همه اعضای تلگرام ارسال و افراد را به کانال خود دعوت کنید.
  • Private Channel برای کسانیست که میخواهند کانالشان خصوصی و مخفی باشد و برای عموم دیده نشود و تنها راه اضافه کردن افراد خارج از لیست مخاطبین آدرسی باشد که در قسمت Link به شما از طرف تلگرام داده می شود.

آموزش ساختن کانال در تلگرام،Telegram Channel

پس از انتخاب گزینه مورد نظر تیک بالای صفحه را تپ کنید

آموزش ساختن کانال در تلگرام،Telegram Channel

در قسمت بعد تلگرام از شما میخواهد که برای شروع افرادی را از لیست مخاطبین (Contacts)خود به کانال خود اضافه کنید پس از تعیین،تیک بالای صفحه را بزنید.

آموزش کامل تصویری و قدم به قدم ساخت ****** (How To Make Telegram Channel)

خب تمام شد! اکنون کانال شما ساخته شده و می توانید برای کاربران (کانتکت ها،اعضای گروه ها و.)مطالب و فایل های مورد نظرتان را ارسال کنید.

در ادامه ترفند ها و تنظیمات مربوط به مدیریت کانال را آموزش میدهیم.


اضافه کردن افراد جدید به لیست کانال در تلگرام (Add Member to Telegram Channel)

آموزش ساختن کانال در تلگرام،Telegram Channel

یک راه ساده برای افزایش عضو های (Members)کانال اضافه کردن مخاطبین جدید به آن است، برای این کار ابتدا سه نقطه بالای صفحه را انتخاب کنید و Change info را برگزینید.

آموزش ساختن کانال در تلگرام،Telegram Channel

سپس Members را از لیست موجود تعیین و Add member را از صفحه جدید برگزینید تا بتوانیید افراد مورد نظز را از لیست مخاطبینتان به کانال اضافه کنید.


حذف کاربران از کانال در تلگرام (How to Delete Member from Telegram Channel)

آموزش ساختن کانال در تلگرام،Telegram Channel

مواقعی پیش می آید که میخواهید کاربر یا کاربرانی را از کانال خود حذف کنید تا دیگر قادر به دیدن مطالب شما نباشند، برای اینکار مراحل گفته شده در قسمت قبلی برای رسیدن به قسمت Members را طی کنید تا صفحه بالایی باز شود سپس برای حذف کاربران بر روی نام آن انگشت خود را چند ثانیه نگه دارید که Remove from channel ظاهر شود تا با انتخاب آن کاربر حذف شود.


اضافه کردن مدیر به کانال در تلگرام (Add Admin to Telegram Channel)

برای زمانی که میخواهید اشخاص دیگر نیز بتوانند در کانال شما مطالبی را با کاربران کانال به اشتراک بگذارند مراحل زیرین را طی کنید.

آموزش ساختن کانال در تلگرام،Telegram Channel

ابتدا مراحل گفته شده در قسمت اضافه کردن افراد جدید به لیست کانال در تلگرام را طی کنید تا صفحه مربوط به گزینه Change info باز شود.

آموزش ساختن کانال در تلگرام،Telegram Channel

سپس Administrators را از لیست برگزینید و Add Administrators را از صفحه جدید تعیین کنید تا بتوانیید شخص مورد نظر (مدیر جدید)را از لیست مخاطبینتان به بخش مدیران کانال اضافه کنید.


حذف مدیر از کانال در تلگرام (Delete Admin FromTelegram Channel)

برای حذف مدیری از لیست مدیران مراحل زیرین را طی کنید

آموزش ساختن کانال در تلگرام،Telegram Channel

در ابتدا مراحل گفته شده در قسمت قبلی برای رسیدن به قسمت Administrators را طی کنید تا صفحه بالایی باز شود سپس برای حذف مدیر مورد نظر انگشت خود را چند ثانیه بر روی آن نگه دارید که Remove ظاهر گردد تا با انتخاب آن کاربر حذف شود.


ایجاد تغییرات و ویرایش ****** (Edit Telegram Channel)

آموزش ساختن کانال در تلگرام،Telegram Channel

برای ورود به قسمت تغییرات بر روی نام کانال در صفحه اصلی کانال تپ کنید سپس سه نقطه بالای صفحه را برگزینید و Edit را انتخاب کنید

آموزش ساختن کانال در تلگرام،Telegram Channel

در صفحه باز شده می توانید نام، تصویر و متن توضیحات کانال را تغییر دهید همچنین قادر هستید آدرس کانال خود را عوض کنید.

آموزش ساختن کانال در تلگرام،Telegram Channel

نکته: برای عوض کردن آدرس بر روی آدرس فعلی کانال تپ کنید


حذف کانال در تلگرام (Delete Telegram Channel)

توضیحات گفته شده برای رسیدن به قسمت تنظیمات را طی کنید تا صفحه مربوط به Edit باز شود سپس Delete Channel را انتخاب کنید تا کانال شما از تلگرام حذف شود.

آموزش ساختن کانال در تلگرام،Telegram Channel

0

آموزش تغییر پسورد دایرکت ادمین از طریق SSH

اگر از سیستم مدیریت سرور دایرکت ادمین می کنید حتما برای شما پیش آمده که رمز اصلی دایرکت ادمین را فراموش کنید و راه حلی برای بازگردانی رمز آن نداشته باشید .

در سیستمی مثل سی پنل رمز اصلی سرور همان رمز اصلی WHM می باشد اما در دایرکت ادمین اینگونه نیست و خود پنل دایرکت ادمین دارای رمز عبور جداگانه ای است و با رمز اصلی سرور متفاوت است.

در صورتی که رمز اصلی دایرکت ادمین را فراموش کرده اید می توانید با استفاده از دستورات SSH رمز خود را تغییر دهید و وارد سیستم دایرکت ادمین خود شوید.

برای این کار کافیست در محیط ssh از دستور passwd admin استفاده نمائید.

دستور بالا را تایپ کرده و سپس تائید کنید سپس رمز عبور جدید را وارد کنید (توجه کنید که در حین تایپ حروف نمایش داده نمی شود).

0

اطلاعات سیستم

  • date تاریخ و ساعت جاری را نمایش می‌دهد.
  • cal تقویم ماه‌ها را نمایش می‌دهد.
  • uptime زمان روشن بودن سیستم و کاربران فعال را نشان می‌دهد.
  • w کاربران جاری که از سیستم استفاده می‌کنند را همراه با توضیحاتی درباره استفاده آن‌ها نشان می‌دهد. دستور شامل اطلاعات خروجی دستور ‌uptime نیز هست.
  • whoami کاربر جاری که شما اکنون از طریق آن با سیستم کار می‌کنید را نمایش می‌دهد.
  • finger user اطلاعاتی درباره کاربری user (به جای آن نام‌کاربری مورد نظر را بنویسید)در اختیار شما می‌گذارد.
  • uname نام سیستم یونیکس شما که همان لینوکس است را نمایش می‌دهد.
  • uname -aدستور uname همراه با سویچ a اطلاعات تکمیلی از سیستم‌عامل شما شامل نسخه کرنل لینوکس را نمایش می‌دهد.
  • cat /proc/cpuinfoنمایش اطلاعات پردازنده (CPU).
  • cat /proc/meminfoنمایش اطلاعات حافظه اصلی (RAM).
  • df مقدار استفاده از دیسک‌های حافظه را نمایش می‌دهد.
  • du مقدار فضای استفاده شده تمامی دایرکتوری ها
  • free نمایش فضاهای خالی و استفاده شده حافظه رم و سواپ (swap)

دستورات فایل

  • ls گرفتن لیست محتویات مسیر جاری شامل پوشه و فایل ها.
  • ls -l دستور ‌ls همراه با سویچ l لیست محتویات مسیر جاری را با اطلاعات کامل نمایش می‌دهد.
  • ls -laC مانند دستور ls -l است اما اطلاعات را به صورت ستونی نشان می‌دهد.
  • ls -Fسویچ f در دستور ls لیست محتویات را همراه با فرمت فایل‌ها نمایش می‌دهد.
  • ls -alسویچ a در دستور ls لیست فایل‌ها را همراه با فایل‌های مخفی نشان می‌دهد. (فایل و پوشه مخفی در لینوکس یک نقطه قبل نام خود دارند)
  • cd dir تغییر مسیر جاری به شاخه مورد نظر (بجای dir پوشه مورد نظر را وارد کنید)
  • cd مسیر جاری را به مسیر اصلی (home)بر می‌گرداند. (مسیر اصلی برای هر کاربر متفاوت است که پوشه‌های شخصی و تنظیمات در آن‌جا قرار می‌گیرند).
  • mkdir dir ساخت یک شاخه (به جای dir نام پوشه که می‌خواهید بسازید را بنویسید).
  • pwdمسیر جاری را نشان می‌دهد.
  • rm name حذف (پاک کردن)فایل یا دایرکتوری مورد نظر (به جای name نام فایل یا پوشه نوشته می‌شود).
  • rm -r dirحذف یک دایرکتوری با محتویات درون آن (به جای dir نام پوشه را بنویسید).
  • rm -f file اجبار کردن به حذف یک فایل برای مواقعی که فایل به دلایلی حذف نمی‌شود (نام فایل بجای file نوشته می‌شود).
  • rm -rf dirاجبار کردن به حذف یک دایرکتوری برای مواقعی که آن به دلایلی حذف نمی‌شود (نام پوشه بجای dir نوشته می‌شود).
  • cp file1 file2کپی کردن فایل در مسیر دیگر (file1 نام و مسیر فایل مبدا و file2 نام و مسیر فایل مقصد است).
  • cp -r dir1 dir2کپی کردن پوشه در مسیر دیگر (dir1 نام و مسیر پوشه مبدا و dir2 نام و مسیر پوشه مقصد است).
  • cp file dirکپی کردن فایل مورد نظر در مسیر دیگر با همان نام (file نام فایل و dir مسیر پوشه مقصد است).
  • mv file dirجابجایی (مانند cut)کردن فایل مورد نظر در مسیر دیگر با همان نام (file نام فایل و dir مسیر پوشه مقصد است).
  • mv file1 file2جابجایی کردن فایل به مسیر دیگر (file1 نام و مسیر فایل و file2 نام و مسیر فایل در مقصد است).
  • ln -s file linkساخت لینک سیمبولیک از فایل در مسیر مورد نظر (file نام و مسیر فایل یا پوشه و link نام و مسیر لینک است).
  • touch fileساخت یک فایل.
  • cat > fileنوشتن متن در فایل.
  • cat fileنمایش محتویات یک فایل یا فراخوانی آن.
  • more fileنمایش محتویات فایل به صورت کم کم (برای فایل با محتویات زیاد).
  • command | moreنمایش خروجی دستور به صورت کم کم.
  • less fileنمایش محتویات فایل به صورت صفحه به صفحه (برای فایل با محتویات زیاد).
  • command | lessنمایش خروجی دستور به صورت صفحه به صفحه.
  • head fileنمایش 10 خط اول محتویات یک فایل
  • head -20 fileنمایش 20 خط اول محتویات یک فایل
  • tail fileنمایش 10 خط آخر محتویات یک فایل
  • tail -20 fileنمایش 20 خط آخر محتویات یک فایل

پروانه فایل

  • chmod octal fileتغییر مجوز یک فایل با استفاده از کد دسترسی
    • مجوز یک فایل سطح دسترسی یک فایل را مشخص می‌کند. سطح دسترسی می‌تواند خواندنی (عدد 4)، نوشتنی (عدد 2) و اجرا (عدد 1)باشد که سطح دسترسی یک فایل با جمع کردن این اعداد بدست می‌آید. یعنی سطح دسترسی 7 تمامی مواد را شامل می‌شود.
    • هر فایل دسترسی آن برای سه دسته کاربری روت، گروه و عمومی تعریف می‌شود که از روش عددی بالا استفاده می‌کند و این سه عدد کنار هم سطح دسترسی یک فایل را مشخص می‌کنند. مثال‌های زیر را مشاهده کنید.
  • chmod 777 fileمجوز خواندن، نوشتن و اجرا فایل را به سه دسته روت، گروه و عمومی می‌دهد.
  • chmod 755 fileمجوز خواندن، نوشتن و اجرا برای کاربری روت و مجوزهای خواندن و اجرا برای کاربران گروه و عمومی.

فشرده سازی

به صورت پیش‌فرض لینوکس از فشرده‌سازی با فرمت tar استفاده می‌کند که دستورات کار با آن را نیز پشتیبانی می‌کند. لینوکس از فشرده‌ساز Gzip برای کار با فایل‌های فشرده با فرمت

0

بدون شک قدرتمند ترین بخش سیستم عامل گنو لینوکس رابط خط فرمان (CLI) است. خیلی از کارها فقط از طریق خط فرمان قابل انجام هست و همچنین خیلی از اقدامات از طریق آن سریع تر انجام می شود.

چند نکته:

قبل از اینکه به اصل موضوع بپردازیم چند نکته را باید بیان کنم. نکته اول اینکه الزاما تمام دستوراتی که اشاره خواهند شد به صورت پیش فرض در تمام توزیع های لینوکس وجود ندارند. بنابراین ممکن است بعضی از دستورات در بعضی از توزیع ها اجرا نشوند. نکته دوم اینکه با اجرای man قبل از دستور مورد نظر (به عنوان مثالman ls) , راهنمای کاملی از آن دستور را مشاهده خواهید کرد. برای اجرای بعضی دستورات باید سطح دسترسی بالا داشته باشید و یا باید آنها را مطابق نیازتان تغییر دهید. همچنین می توانید با استفاده از دستور زیر یک نسخه ی pdf از مستندات دستور مورد نظرتان را تهیه کنید.

$ man -t command | ps2pdf - > /home//man.pdf

به جای command نام دستور مورد نظر را قرار دهید.

و نکته ی سوم اینکه بعضی از دستورات را باید با کاربر ریشه (root) اجرا کنید. برای این کار باید از دستور sudo یا su به شکل زیر استفاده کنید:

$ su

< Enter Root Password >

# hdparm -tT /dev/sda

$ sudo hdparm -tT /dev/sda

بدیل دستورالعمل یک برنامه به pdf

man -t man | ps2pdf - > man.pdf

نمایش نام کامل مسیر اجرای یک برنامه

which command

نمایش زمان اجرای یک دستور

time command

شروع به کار کرونومتر، برای توقف CTRL+D را فشار دهید

time cat

اجرای یک دستور با درجه اهمیت پایین، به جای info دستور خود را قرار دهید

nice info

رفتن به شاخه قبلی

cd -

رفتن به شاخه خانه (Home)

cd

ورود به دایرکتوری یا شاخه ی مورد نظر مانند پوشه ی خانگی (home)

cd /home

برگشتن به دایرکتوری قبلی

cd.

برگشتن به دو دایرکتوری قبلی

cd./.

رفتن به پوشه ی خانگی کاربر مورد نظر از هر مسیر دلخواه

cd ~user1

نمایش فایل ها و دایرکتوری های موجود در دایرکتوری جاری

ls

ls -F

همانند دو دستور قبلی با این تفاوت که فایل های مخفی نیز نمایش داده می شود

ls -a

نمایش جزئیات فایل ها و دایرکتوری های موجود در دایرکتوری جاری

ls -l

نمایش فایل ها و دایرکتوری هایی که اسم آنها شامل اعداد است

ls *[0-9]*

نمایش تمام فایل ها و دایرکتوری های یک شاخه

tree

lstree

ایجاد یک دایرکتوری با نام dir1 در مسیر مورد نظر

mkdir dir1

ایجاد دو دایرکتوری همزمان در مسیر مورد نظر

mkdir dir1 dir2

ایجاد یک شاخه ی دایرکتوری با شروع از root

mkdir -p /tmp/dir1/dir2

پاک کردن یک فایل با نام file1

rm -f file1

پاک کردن یک دایرکتوری با نام dir1

rmdir dir1

پاک کردن یک دایرکتوری با نام dir1 و محتویات آن به صورت بازگشتی

rm -rf dir1

پاک کردن دو دایرکتوری در مسیر مورد نظر و محتویات آنها به صورت بازگشتی

rm -rf dir1 dir2

تغییر نام یا جا به جا کردن (move)یک فایل یا دایرکتوری

mv dir1 new_dir

کپی کردن یک فایل با نام file1 به مسیر مورد نظر

cp /home/file1 /media/sda5

کپی کردن تمام فایل های موجود در دایرکتوری مورد نظر (در این مثال دایرکتوری Videos) به مسیر جاری که در آن هستید

cp /media/sda5/Videos/*.

کپی کردن دایرکتوری مورد نظر (در این مثال دایرکتوری Videos) به مسیر جاری که در آن هستید

cp -a /media/sda5/Videos.

کپی دایرکتوری مقصد (dir1) به دایرکتوری مبدا (dir2). به جای dir1 و dir2 مسیر کامل دایرکتوری های مقصد و مبدا را قرار دهید

cp -a dir1 dir2

ایجاد لینک نمادین ( میانبر)به فایل یا دایرکتوری دلخواه. به جای file1 مسیر فایل یا دایرکتوری مورد نظر و به جای lnk1 مسیر دایرکتوری که قرار است فایل یا دایرکتوری میانبر در آن ایجاد شود را قرار دهید

ln -s file1 lnk1

تغییر تاریخ ویرایش یا تغییر یک فایل یا دایرکتوری. به جای file1 مسیر فایل یا دایرکتوری مورد نظر را قرار دهید

touch -t YYMMDDhhmm file1

نمایش نوع و ماهیت یک فایل به همراه مشخصات آن. به جای file1 مسیر فایل مورد نظر را قرار دهید

file file1

به شاخه dir برو و دستور مورد نظر (command)رو اجرا کن

(cd dir && command)

شاخه جاری را در استک قرار بده تا بتوانید بعدآ با popd به آن رجوع کنید

pushd.

لیست کردن فایل های مسیر جاری به ترتیب تاریخ ایجادشان

ls -lrt

لیست کردن فایل های مسیر وارد شده در 9 ستون از ترمینال

ls /usr/bin | pr -T9 -W$COLUMNS

جستجو ‘example’ در تمام فایل های مسیر جاری و شاخه ها

find -type f -print0 | xargs -r0 grep -F 'example'

جستجو ‘example’ در تمام فایل های مسیر جاری

find -maxdepth 1 -type f | xargs grep -F 'example'

اجرای هر آیتم به تعداد معین

find -maxdepth 1 -type d | while read dir; do echo $dir; echo cmd2; done

نمایش فایل هایی که توسط تمام کاربران قابل دیدن نیستند

find -type f! -perm -444

نمایش شاخه هایی که توسط تمام کاربران قابل دسترسی نیستند

find -type d! -perm -111

جستجو سریع دیکشنری برای پیشنود مورد نظر

look reference

مشخص کردن عباراتی که لغت مورد نظر در آن وجود دارد

grep --color reference /usr/share/dict/words

encrypt کردن فایل

gpg -c file

decrypt کردن فایل

gpg file.gpg

ایجاد فایل فشرده آرشیو از شاخه مورد نظر

tar -c dir/ | bzip2 > dir.tar.bz2

استخراج کردن فایل – از gzip به جای bzip2 برای استخراج کردن فایل tar.gz استفاده کنید

bzip2 -dc dir.tar.bz2 | tar -x

ایجاد فایل آرشیو encrypt شده از مسیر مورد نظر در کامپیوتری دیگر

tar -c dir/ | gzip | gpg -c | ssh user@remote 'dd of=dir.tar.gz.gpg'

ایجاد فایل آرشیو از شاخه مورد نظر و زیر مجموعه هایش

find dir/ -name '*.txt' | tar -c --files-from=- | bzip2 > dir_txt.tar.bz2

ایجاد یک کپی از مسیر مورد نظر و زیر مجموعه هایش

find dir/ -name '*.txt' | xargs cp -a --target-directory=dir_txt/ --parents

گرفتن پشتیبان از هاردتان بر روی یک کامپیوتر دیگر

dd bs=1M if=/dev/sda | gzip | ssh user@remote 'dd of=sda.gz'

ذخیره یک نسخه قابل اجرا از صفحه سایت مورد نظرتان در شاخه جاری

(cd dir/ && wget -nd -pHEKk

ادامه دادن دانلود فایلی که بصورت نیمه کاره رها شده

wget -c

دانلود دسته ای از فایل ها در مسیر جاری

wget -r -nd -np -l1 -A '*.jpg'

دانلود url مورد نظر در ساعت 1 صبح در مسیر جاری

echo 'wget url' | at 01:00

دانلود با درجه اهمیت پایین و سرعتی که به 20K محدود شده

wget --limit-rate=20k url

بررسی لینک های یک فایل

wget -nv --spider --force-html -i bookmarks.html

نمایش نسخه کرنل و معماری سیستم

uname -a

نمایش نام و نسخه توزیعی که استفاده می کنید

head -n1 /etc/issue

نمایش تمام پارتیشن هایی که در سیستم شما ثبت شده اند

cat /proc/partitions

نمایش حجم RAM شما که توسط سیستم شناسایی شده

grep MemTotal /proc/meminfo

نمایش اطلاعات CPU

grep "model name" /proc/cpuinfo

نمایش اطلاعات PCI

lspci -tv

نمایش اطلاعات USB

lsusb -tv

نمایش فایل های MOUNT شده در سیستم و چینش آنها بصورت ستونی

mount | column -t

نمایش وضعیت سلول های باتری لپتاپ

grep -F capacity: /proc/acpi/battery/BAT0/info

نمایش اطلاعات دیسک

hdparm -i /dev/sda

تست سرعت خواندن اطلاعات از دیسک

hdparm -tT /dev/sda

تست برای پیدا کردن بلاک های غیر قابل خواندن

badblocks -s /dev/sda

نمایش وضعیت ethernet interface eth0

sudo apt-get install ethtool

تنظیم دستی سرعت ethernet interface

ethtool --change eth0 autoneg off speed 100 duplex full

نمایش وضعیت wireless interface eth1

iwconfig eth1

تنظیم دستی سرعت wireless interface

iwconfig eth1 rate 1Mb/s fixed

لیست کردن شبکه های بیسیم موجود

iwlist scan

لیست کردن interface های شبکه

ip link show

تغییر نام interface eth0 به wan

ip link set dev eth0 name wan

لیست کردن ip های interface ها

ip addr show

افزودن ip و mask

ip addr add 1.2.3.4/24 brd + dev eth0

نمایش جدول routing

ip route show

0

برای اتصال به سرور خود و برای برقراری ارتباط از راه دور شما نیاز به یک ssh client در کامپیوتر خود دارید.

توضیحات مواردلازم برای اتصال به سرور از طریق پروتوکل اس اس اچ:
مثال آی پی سرور: 173٫45٫113٫218
مثالHost name
server1.host.com
2- نام کاربری و کلمه عبور

مدیران سرورها می تواننید با نام کاربری و کلمه عبور روت خود به این پروتک از طریق پوتی متصل شوند , کاربرانی که هاست خریداری کردند در صورت هماهنگی با شرکت هاستینگ مورد نظر می توانند نسبت به فعال سازی اس اس اچ خود با مدیر سرور یا پشتیبانی شرکت هاستینگ تماس بگیرند و با نام کاربری و کلمه عبور خود با برنامه پوتی به راحتی به اس اس اچ متصل شوند.

اتصال به سرور لینوکس به صورت ریموت از طریق پروتکل اس اس اچ در ویندوز

بهترین و معروفترین نرم افزار رایگان برای اتصال به اس اس اچ لینوکس پوتی می باشد

دانلود پوتی (که در فروم موجود می باشد.)

بعد از دریافت پوتی را اجرا کنید

در کادر آی پی آدرس سرور یا نام هاست را وارد کنید Enter کنید .

یک صفحه ترمینال مشکی رنگ باز می شود واز شما نام کاربری را می پرسد :

بعد از وارد کردن نام کاربری Enter کرده و کلمه عبور را وارد کنید

شما کلمه عبور را نامرئی می بیند پس کلمات را به دقت وارد کنید و سپسEnter کنید.

اگر نام کاربری و رمز عبور صحیح باشد سیستم به شما خوش آمد می گوید و خط فرمان آماده گرفتن دستور از شما می باشد .

در ادامه مطلب لیست کامل فرمانهای اس اس اچ به فارسی ترجمه شده و توضیح داده شده است .

ssh پروتکلی است که به شما اجازه می دهد تا به کامپیوتر سرور به صورت ریموت یا از راه دور متصل شوید تا بتوانید از سرور نگهداری کنید برای مثال: فایل های داخل سرور را بتوانید کپی کنید , جابجا کنید , پاک کنید, پوشه و شاخه جدید ایجاد کنید و اسکریپت اجرا کنید. 1- آی پی آدرس سرور شما یا نام هاستینگ اطلاعات سیستم
دستور => توضیح

cat /proc/interrupts نمایش ‘خطوط در خواست وقفه’ (IRQ)سخت افزار های مختلف

lsusb -tv نمایش قطعات و دستگاههای متصل شده به پورت USB
uname -m نمایش معماری سیستم

arch نمایش معماری سیستم cal 2007 نمایش تقویم سال 2007 میلادی cat /proc/cpuinfo نمایش اطلاعات CPU cat /proc/meminfo نمایش اطلاعات حافظه ی سیستم cat /proc/swaps نمایش اطلاعات حافظه ی مجازی cat /proc/version نمایش نام توزیع و نسخه ی هسته ی استفاده شده در سیستم cat /proc/net/dev نمایش آمار و اطلاعات کارت های شبکه و وایرلس cat /proc/mounts نمایش فایل سیستم های متصل شده به سیستم clock -w ذخیره ی تغییرات تاریخ بروی بایوس date نمایش تاریخ سیستم date 041217002007.00 تنظیم تاریخ سیستم – به ترتیب از چپ به راست: ماه , روز , ساعت , دقیقه , سال , ثانیه dmidecode -q نمایش بسیار کامل اجزای سخت افزاری سیستم hdparm -i /dev/hda نمایش مشخصات و ویژگی های دیسک سخت hdparm -tT /dev/sda انجام آزمایش ‘خواندن’ بروی دیسک سخت و تعیین سرعت آن lspci -tv نمایش قطعات و دستگاههای متصل شده به پورت PCI uname -r نمایش نسخه ی هسته ی استفاده شده در سیستم خاموش کردن , راه اندازی مجدد و خروج یک سیستم
دستور => توضیح
reboot این دستور برای راه اندازی مجدد (restart)سیستم به کار می رود


init 0 این دستور برای خاموش کردن سیستم به کار می رود logout خارج شدن از سیستم و رفتن به صفحه ی ورود مجدد ( Login)shutdown -h now این دستور برای خاموش کردن سیستم به کار می رود shutdown -h 16:30 & خاموش کردن سیستم در ساعت و دقیقه ی معین shutdown -c لغو کردن ( cancel)خاموش شدن سیستم در زمان معین shutdown -r now این دستور برای راه اندازی مجدد ( restart)سیستم به کار می رود telinit 0 این دستور برای خاموش کردن سیستم به کار می رود فایل ها و دایرکتوری ها
دستور توضیح

cd.برگشتن به دایرکتوری قبلی

mv dir1 new_dir تغییر نام یا جا به جا کردن (move)یک فایل یا دایرکتوری

rm -rf dir1 پاک کردن یک دایرکتوری با نام dir1 و محتویات آن به صورت بازگشتی

touch -t 0712250000 file1 تغییر تاریخ ویرایش یا تغییر یک فایل یا دایرکتوری. به جای file1 مسیر فایل یا دایرکتوری مورد نظر را قرار دهید

cd /home ورود به دایرکتوری یا شاخه ی مورد نظر مانند پوشه ی خانگی home)cd./.برگشتن به دو دایرکتوری قبلی cd رفتن به پوشه ی خانگی (home)از هر مسیر دلخواه cd ~user1 رفتن به پوشه ی خانگی کاربر مورد نظر از هر مسیر دلخواه cd - برگشتن به آخرین دایرکتوری (مسیر)که در آن بوده اید cp file1 file2 کپی کردن یک فایل با نام file1 به مسیر مورد نظر cp dir/*.کپی کردن تمام فایل های موجود در دایرکتوری مورد نظر به مسیر جاری که در آن هستید cp -a dir1 dir2 کپی دایرکتوری مبدا ( dir1)به دایرکتوری مقصد ( dir2).به جای dir1 و dir2 مسیر کامل دایرکتوری های مبدا و مقصد را قرار دهید cp file file1 نمایش نوع و ماهیت یک فایل به همراه مشخصات آن. به جای file1 مسیر فایل مورد نظر را قرار دهید iconv -l نمایش لیست سیستم های کد گذاری find. -maxdepth 1 -name *.jpg -print -exec convert تغییر اندازه ی دسته ای فایل ها در دایرکتوری جاری و ارسال آنها به یک دایرکتوری thumbnails (به برنامه convert از Imagemagick نیاز می باشد)ls -F نمایش فایل ها و دایرکتوری های موجود در دایرکتوری جاری ls -l نمایش جزئیات فایل ها و دایرکتوری های موجود در دایرکتوری جاری ls -a نمایش فایل ها و دایرکتوری های موجود و همچنین فایل های مخفی در دایرکتوری جاری ls *[0-9]* نمایش فایل ها و دایرکتوری هایی که اسم آنها شامل اعداد است lstree نمایش تمام فایل ها و دایرکتوری های یک شاخه mkdir dir1 ایجاد یک دایرکتوری با نام dir1 در مسیر مورد نظر mkdir -p /tmp/dir1/dir2 ایجاد یک شاخه ی دایرکتوری با شروع از root pwd نشان دادن مسیر دایرکتوری جاری rm -f file1 پاک کردن یک فایل با نام file1 rm -rf dir1 dir2 پاک کردن دو دایرکتوری در مسیر مورد نظر و محتویات آنها به صورت بازگشتی rmdir dir1 پاک کردن یک دایرکتوری با نام dir1 tree نمایش تمام فایل ها و دایرکتوری های یک شاخه cp -a /tmp/dir1.کپی کردن دایرکتوری مورد نظر به مسیر جاری که در آن هستید iconv -f fromEncoding -t toEncoding inputFile > outputFile تبدیل سیستم کدگذاری ( encoding)یک فایل ورودی به یک سیستم کدگذاری دیگر ln -s file1 lnk1 ایجاد لینک نمادین (میانبر)به فایل یا دایرکتوری دلخواه. به جای file1 مسیر فایل یا دایرکتوری مورد نظر و به جای lnk1 مسیر دایرکتوری که قرار است فایل یا دایرکتوری میانبر در آن ایجاد شود را قرار دهید ln file1 lnk1 ایجاد لینک فیزیکی به یک فایل یا دایرکتوری (در واقع همان عمل کپی می باشد) ls نمایش فایل ها و دایرکتوری های موجود در دایرکتوری جاری mkdir dir1 dir2 ایجاد دو دایرکتوری همزمان در مسیر مورد نظر جستجوی فایل
دستور => توضیح

find / -user user1 جستجوی فایل و دایرکتوری متعلق به user1
find /home/user1 -name \*.bin جستجوی فایل های با پسوند bin در داخل دایرکتوری home/user1
find /usr/bin -type f -atime +100 جستجوی فایل های باینری که در 100 روز گذشته استفاده نشده اند

find / -name file1 جستجوی فایل و دایرکتوری در داخل پارتیشن لینوکس ( root)find /usr/bin -type f -mtime -10 جستجوی فایل های ایجاد شده با تغییر کرده در طول 10 روز گذشته find / -name *.rpm -exec chmod 755 ‘{}’ \; جستجوی فایل های با پسوند rpm و تغییر مجوز آنها! find / -xdev -name \*.rpm جستجوی فایل های با پسوند rpm بدون جستجو در پارتیشن های جداشدنی مانند سی دی رام , حافظه فلش و … locate \*.ps جستجو فایل های با پسوند ps – ابتدا دستور updatedb اجرا می شود whereis halt نمایش مکان یک فایل باینری , سورس یا مستندات which halt نمایش مسیر کامل یک فایل باینری یا اجرایی نصب و استقرار یک فایل سیستم
دستور توضیح

mount /dev/hda2 /mnt/hda2 استقرار ( mount)پارتیشن با نام hda2 در مسیر mnt/hda2 برای دیدن محتویات آن پارتیشن

umount /dev/hda2 خارج کردن پارتیشن با نام hda2 از مسیر mnt/hda2
umount -n /mnt/hda2 اجرای عمل خارج کردن پارتیشن (unmount)بدون بازنویسی فایل etc/mtab

fuser -km /mnt/hda2 مجبور کردن پارتیشن hda2 برای خارج شدن (unmount)از مسیر mnt/hda2 mount /dev/fd0 /mnt/floppy استقرار ( mount)یک فلاپی دیسک mount /dev/cdrom /mnt/cdrom استقرار ( mount)یک سی دی رام یا دی وی دی رام mount /dev/hdc /mnt/cdrecorder استقرار ( mount)یک سی دی رایتر یا دی وی دی رام mount /dev/hdb /mnt/cdrecorder استقرار ( mount)یک سی دی رایتر یا دی وی دی رام mount -o loop file.iso /mnt/cdrom استقرار ( mount)یک فایل ایمیج ( iso)در مسیر مورد نظر mount -t vfat /dev/hda5 /mnt/hda5 استقرار ( mount)یک پارتیشن با فرمت FAT32 در مسیر مورد نظر mount /dev/sda1 /mnt/usbdisk استقرار ( mount)یک حافظه فلش mount -t smbfs -o username=user,password=pass //WinClient/share /mnt/share استقرار ( mount)یک دایرکتوری به اشتراک گذاشته شده در شبکه ی سمبا (samba)در مسیر mnt/share فضای دیسک سخت
دستور => توضیح

du -sk * | sort -rn نمایش حجم فایل ها و دایرکتوری ها که بر اساس حجم مرتب شده اند

df -h نمایش لیست پارتیشن های مانت (mount)شده dpkg-query -W -f=’${Installed-Size;10}t${Package}n’ | sort -k1,1n نمایانگر فضای اشغال شده توسط بسته*های نسب شده*ی deb که به ترتیب حجم فایل مرتب شده*اند (برای debian, ubuntu و غیره)du -sh dir1 نمایش حجم استفاده شده توسط یک دایرکتوری با نام dir1 ls -lSr |more نمایش مشخصات کامل فایل ها و دایرکتوری ها که بر اساس حجم مرتب شده اند rpm -q -a –qf ‘%10{SIZE}t%{NAME}n’ | sort -k1,1n نمایش فضای استفاده شده توسط بسته های نصب شده ی rpm که بر اساس حجم مرتب شده اند کاربرها و گروه ها
دستور توضیح

groupadd [group] ایجاد یک گروه جدید

grpck کنترل و بررسی گرامر و فرمت صحیح فایل etc/group و موجود بودن گروه ها
passwd user1 تغییر پسورد کاربر با نام user1
pwck کنترل و بررسی گرامر و فرمت صحیح فایل etc/passwd و موجود بودن کاربران

useradd user1 ایجاد یک کاربر جدید با نام user1
userdel -r user1 حذف یک کاربر. گزینه ی r , دایرکتوری متعلق به کاربر در دایرکتوری home را پاک خواهد کرد !

chage -E 2005-12-31 user1 تعیین محدودیت زمانی برای پسورد کاربر user1 groupdel [group] حذف یک گروه groupmod -n moon sun تغییر نام یک گروه از moon به sun newgrp – [group] وارد شدن به یک گروه جدید و تغییر گروه پیش فرض فایل های ایجاد شده ی جدید passwd تغییر پسورد کاربر ریشه (root)useradd -c “User Linux” -g admin -d /home/user1 -s /bin/bash user1 ایجاد یک کاربر جدید با نام user1 در گروه admin usermod -c “User FTP” -g system -d /ftp/user1 -s /bin/nologin user1 تغییر مشخصات کاربر ---------- Post added at 11:33 PM ---------- Previous post was at 11:31 PM ----------

[/COLOR] مجوز فایل ها
دستور => توضیح

chmod ugo+rwx directory1 تغییر مجوز یک فایل یا دایرکتوری. خواندن (r), نوشتن (w) , اجرای فایل یا جستجوی دایرکتوری (x) , مالکیت کاربری (u), مالکیت کاربران گروه فایل (g), مالکیت کاربران خارج از گروه فایل مورد نظر (o)
chmod go-rwx directory1 حذف مجوزهای ی

0

تعریف پانیک اتک یا حمله هراس: پانیک (panic) بمعنای وحشت و هراس و یا ترس می باشد. اتک (attack)بمعنای حمله یا هجوم می باشد. بنابراین پانیک اتک بمعنی حمله هراس یا وحشت است. این حالت نوعی استرس و اضطراب بسیار شدید می باشد که در آن حالت به فرد احساس درماندگی و حتی احساس مرگ دست می دهد. این حالت معمولا به صورت ناگهانی شروع می شود. معمولا" این حالت ممکن است پس از شنیدن یک خبر ناگوار و یا ناکامی در یک زمینه خاصی و شاید هم مصرف مواد مخدر و روانگردان و حتی با مصرف یک سیگار و غیره شروع شود. علایم پانیک اتک عبارتند از: استرس و اضطراب بسیار شدید، طپش قلب، درد در قفسه سینه، سرگیجه، حالت تهوع، تعریق، عرق کردن، بی حسی اندام،لرزش اندام، احساس خفگی و تنگی نفس، احساس مرگ،و غیره که با توجه به شخصیت افراد تجربه این علایم از فردی به فرد دیگر متفاوت است. این حمله می تواند از سالی یکبار تا روزی چند بار به فرد دست دهد.

علل پانیک اتک یا حمله هراس: اگر چه عواملی جز عوامل روانی نیز در بروز این اختلال دخالت دارند، با این حال بیشترین عامل بروز این نوع از اضطراب کشنده، زمینه افسردگی و خاطرات سرکوب شده و گذشته تلخ فرد می باشد که ممکن است با یک اتفاق ناراحت کننده هر چند ساده پدیدار شود.

پی آمد های پانیک اتک یا حمله هراس: طبیعی است که این اختلال زندگی شغلی و اجتماعی فرد را مختل می کند. بسیاری اوقات اینگونه افراد حتی از مسافرتهای کوتاه مدت هم امتناع می نمایند و همیشه نگرانند که نکند این حمله به آنها دست دهد و نتوانند خود را به موقع به پزشک و یا درمانگاه برسانند.

درمان پانیک اتک یا حمله هراس: همانطور که گفته شد به اعتقاد من و با توجه به تجربیات بالینی با بیماران گوناگون ریشه این بیماری افسردگی است و درمان آن بوسیله مشاوره و روان درمانی و هیپنوتیزم درمانی به خوبی امکان پذیر است. البته بعضی از اوقات اینگونه بیماران به دارو درمانی نیز جواب می دهند اما مداخله روانشناسی برای حل تعارضات درونی فرد و مشکلات بین فردی اجتناب ناپذیر است.

یا حمله هراس: پانیک (panic)بمعنای وحشت و هراس و یا ترس می باشد. اتک (attack)بمعنای حمله یا هجوم می باشد. بنابراین پانیک اتک بمعنی حمله هراس یا وحشت است. این حالت نوعی استرس و اضطراب بسیار شدید می باشد که در آن حالت به فرد احساس درماندگی و حتی احساس مرگ دست می دهد. این حالت معمولا" به صورت ناگهانی شروع می شود. معمولا این حالت ممکن است پس از شنیدن یک خبر ناگوار و یا ناکامی در یک زمینه خاصی و شاید هم مصرف مواد مخدر و روانگردان و حتی با مصرف یک سیگار و غیره شروع شود. علایم پانیک اتک عبارتند از: استرس و اضطراب بسیار شدید، طپش قلب، درد در قفسه سینه، سرگیجه، حالت تهوع، تعریق، عرق کردن، بی حسی اندام،لرزش اندام، احساس خفگی و تنگی نفس، احساس مرگ،و غیره که با توجه به شخصیت افراد تجربه این علایم از فردی به فرد دیگر متفاوت است. این حمله می تواند از سالی یکبار تا روزی چند بار به فرد دست دهد.

علل پانیک اتک یا حمله هراس: اگر چه عواملی جز عوامل روانی نیز در بروز این اختلال دخالت دارند، با این حال بیشترین عامل بروز این نوع از کشنده، زمینه افسردگی و خاطرات سرکوب شده و گذشته تلخ فرد می باشد که ممکن است با یک اتفاق ناراحت کننده هر چند ساده پدیدار شود.

پی آمد های پانیک اتک یا حمله هراس: طبیعی است که این اختلال زندگی شغلی و اجتماعی فرد را مختل می کند. بسیاری از اوقات اینگونه افراد حتی از مسافرتهای کوتاه مدت هم امتناع می نمایند و همیشه نگرانند که نکند این حمله به آنها دست دهد و نتوانند خود را به موقع به پزشک و یا درمانگاه برسانند.

درمان پانیک اتک یا حمله هراس: همانطور که گفته شد به اعتقاد من و با توجه به تجربیات بالینی با بیماران گوناگون ریشه این بیماری افسردگی است و درمان آن بوسیله مشاوره و روان درمانی و هیپنوتیزم درمانی به خوبی امکان پذیر است. البته بعضی از اوقات اینگونه بیماران به دارو درمانی نیز جواب می دهند اما مداخله روانشناسی برای حل تعارضات درونی فرد و مشکلات بین فردی اجتناب ناپذیر است.

0

رتبه الکسا چیست؟

Alexa.com یک وبسایت معتبر بین‌المللی و یکی از وبسایت‌های جانبی Amazon.com است که آمار کاملی از رفتار کاربران و نحوه ورود آنها به وبسایت را در سراسر دنیا بدست می‌آورد و با تحلیل آن اطلاعات، رتبه بندی را انجام می‌دهد. هر چه قدر این عدد به یک (1)نزدیکتر باشد به این معناست که رتبه وبسایت، بهتر و بالاتر است که به این رتبه صفحه یا وبلاگ و یا وبسایت، Rank گفته می‌‌شود.

رتبه الکسا براساس تعداد بازدیدکننده‌هایی که سایت را بازدید کرده‌اند محاسبه می‌شود و هر روز ساعت 12 ظهر به وقت نیویورک رتبه الکسا تغییر می‌کند. الکسا به صورت آپدیت شده، تعداد بازدیدکنندگان وبسایت و نیز تعداد صفحات وبسایت که توسط بازدیدکننده دیده شده را نمایش می‌دهد و در قدم اول آماری بر اساس اطلاعات بازدید سه ماهه ارائه می‌کند.

فواید بالا رفتن رتبه الکسا

بالا بردن رتبه الکسا برای همه وبسایت‌ها مفید خواهد بود زیرا یکی از مهمترین اهداف هر وبسایت افزایش تعداد بازدیدکنندگان آن است و یکی از آمارهایی که توسط الکسا ارائه می‌شود تعداد بازدیدکنندگان وبسایت است. همچنین با توجه به اینکه معیار اغلب شرکت‌ها برای درج تبلیغات و آگهی‌هایشان در هر سایت رتبه الکسای آن سایت است، بالا بودن این رتبه راهی برای نمایش اعتبار وبسایت شما است و رتبه الکسا ابزار خوبی برای مقایسه وبسایت شما با دیگر وبسایت‌های مشابه نیز است.

راه‌های بالا بردن رتبه الکسا

تعداد بازدیدکننده یکی عوامل اصلی در بالا رفتن ترافیک سایت و به دنبال آن رتبه الکسا است، تعدادی راه حل دیگر نیز برای افزایش ترافیک وجود دارد که در اینجا به آنها اشاره خواهیم کرد:

مرتبا" مطلب جدید به سایتتان اضافه کنید، و این کار را بصورت متناوب انجام دهید و در نظر داشته باشید که اگر یک روز چند مطلب به سایتتان اضافه کنید ولی روز‌های بعد هیچ مطلبی اضافه نکنید تاثیر خاصی در رتبه الکسای سایت خود مشاهده نخواهید کرد.

مطالب جذاب و مفید باعث جذب بازدید کننده می‌شود پس مطالب مفید بنویسید تا ترافیک بیشتری داشته باشید و به دنبال آن رتبه الکسای بیشتر داشته باشید.

به سایتتان مطلبی درمورد الکسا، رتبه الکسا و یا نحوه بهبود رتبه در الکسا اضافه کنید، مدیران سایت‌ها مشتاق‌اند که راه‌های افزایش رتبه الکسا را بدانند بنابراین به سایت شما می‌آیند تا مطلب شما در این زمینه را بخوانند.

نوار ابزار الکسا (Alexa toolbar)را برای مرورگر IE و Alexa Extension را برای firefox دانلود و نصب کنید. نوار ابزار الکسا بهترین راه برای مشاهده‌ی وضعیت سایت است و وقتی بازدیدکننده سایت را با مرورگری که نوار ابزار الکسا داشته باشد بازدید می‌کند قطعا به یک ترافیک پربار برای سایت تبدیل می‌شود پس دیگران را هم به استفاده از نوار ابزار الکسا متقاعد کنید.

اگر در یک شرکت کار می‌کنید نوار ابزار الکسا را برای همه کامپیوتر‌های شرکت نصب کنید و وبسایتتان را به عنوان homepage در مرورگرهای آنها مشخص کنید.

می‌توانید با کافی‌نت‌ها قراردادی ببندید که طبق آن نوار ابزار الکسا را بر روی همه کامپیوترهای کافی‌نت نصب کرده و وبسایت شما را به عنوان‌homepage در مرورگرها قرار دهند.

چنانچه سایت شما رتبه الکسای قابل قبولی دارد ولی همچنان قصد ارتقاء این رتبه را دارید با نصب Alexa Rank Widget می‌توانید رتبه الکسای وبسایتتان را برای بازدیدکننده‌ای که نوار ابزار الکسا را نصب نکرده هم نمایش دهید با نمایش وضعیت رتبه سایت در الکسا در واقع اعتبار سایت شما در مقابل بازدیدکننده قرار می‌گیرد.

آدرس وبسایت خود را در فروم‌های مشهور و فعال قرار دهید.

سایت خود را در دایرکتوری‌ها ثبت کنید. دایرکتوری‌ها فهرستی از وبسایت‌ها هستند که براساس موضوع دسته‌بندی شده‌اند و بازدیدکنندگان می‌توانند از طریق آدرسی که در دایرکتوری قرار داده‌اید به وبسایت شما بیایند و به افزایش ترافیک سایت شما کمک کنند.

در شبکه‌های اجتماعی آسیایی و یا فروم‌های آسیایی مطلب بگذارید. بعضی از وب‌مستر ها می‌گویند که کاربران آسیای شرقی طرفداران بزرگ نوار ابزار الکسا هستند.

تبلیغات سایت خود را بر روی موتورهای جستجوگر مثل گوگل قرار دهید.

سعی کنید طراحی و محتوای وبسایتتان با استانداردهای موتورهای جستجوگر مثل google یا bing هماهنگ باشد تا هرچه بیشتر مورد بازدید قرار بگیرد و ترافیک سایت بالا برود. البته بهتر است بدانید که افزایش Page Rank گوگل رابطه مستقیمی با رتبه الکسا ندارد. به طور مثال در مورد برخی سایت‌ها که Page Rank گوگل خوبی دارند رتبه الکسای خوبی مشاهده نمی‌شود یا بالعکس.

نویسنده: میلاد صفری

0

پیرو اطلاعیه مورخ 95/4/15 بدین وسیله به اطلاع متقاضیان ثبت‌‌نام در سومین آزمون استخدامی مشترک فراگیر دستگاههای اجرایی کشور در سال 1395 می‌رساند ثبت‌نام برای استخدام نیروی انسانی در 12 دستگاه اجرایی شامل: سازمان امور مالیاتی کشور، سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان، سازمان دامپزشکی‌ کشور، سازمان زندانها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، سازمان قضایی نیروهای مسلح، مرکز ملی رقابت، موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه‌ریزی، وزارت امور اقتصادی و دارائی، وزارت آموزش و پرورش و وزارت دادگستری از روز دوشنبه مورخ 95/4/28 از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی: www.sanjesh.org آغاز و تا روز یکشنبه مورخ 95/5/3 ادامه خواهد یافت. لذا از متقاضیان واجد شرایط برای شرکت در آزمون دستگاه‌های فوق‌الذکر دعوت بعمل می‌آید بمنظور کسب اطلاعات و جزییات مربوط به شرایط و ضوابط آزمون و دستگاههای پذیرنده و همچنین رشته‌ها و شغل محلهای استخدام هر یک از دستگاههای اجرایی به دفترچه راهنمای ثبت‌نام و شرکت در آزمون استخدامی که از تاریخ 95/4/28 (همزمان با شروع ثبت‌نام)برروی پایگاه اطلاع رسانی این سازمان قرار گرفته است مراجعه نمایند.

ضمناً نظربه‌اینکه ثبت‌نام‌برای استخدام‌نیروی انسانی‌برای 57دانشگاه ازمجموعه دانشگاههای‌علوم‌پزشکی‌وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درقالب دفترچه‌ای جداگانه‌انجام خواهد شد، لذامتقاضیان شرکت درآزمون استخدامی‌دانشگاههای علوم‌ پزشکی‌ می‌توانند از روز پنجشنبه 95/4/31 لغایت روز چهارشنبه 95/5/6 به ‌پایگاه ‌اطلاع‌‌رسانی‌ این سازمان‌‌به‌نشانی: www.sanjesh.org مراجعه و پس از مطالعه دفترچه راهنمای مذکور و کسب اطلاع از شرایط و ضوابط آزمون و همچنین رشته‌ها و شغل‌محل‌های استخدام هریک از دانشگاههای علوم پزشکی نسبت به ثبت‌نام اقدام نمایند.

در پایان لازم به توضیح است که هر داوطلب منحصراً می‌تواند در یک رشته شغل محل از رشته شغل محل‌های 12 دستگاه اجرایی یا 68 دانشگاه علوم پزشکی متقاضی ثبت‌نام شود. تاریخ برگزاری آزمون در روز جمعه مورخ 95/6/19 خواهد بود.

روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور

جدول زمانی و نکات مهم

مهلت ثبت نام: زمان شروع ثبت نام از روز دوشنبه 28 تیر ماه 1395 لغایت روز یکشنبه 3 مرداد ماه 1395 می باشد

زمان برگزاری آزمون: 19 شهریور ماه 1395 می باشد

ویرایش اطلاعات ثبت نام: برای ویرایش اطلاعات از بخش مربوطه که در منوی سمت راست می باشد اقدام نمایید.

توجه ویژه: در طی مراحل ثبت نام از کلیک بر روی دکمه Back مرورگر خود و بازکردن بیش از یک صفحه مرورگر بر روی کامپیوتر خود جدا خودداری نمایید.

توجه ویژه: در صورتی که در مراحل ثبت نام در سیستم به مشکلی برخورد کردید، تمامی پنجره های مرورگر را بسته و از ابتدا مراحل ثبت نام را آغاز نمایید.

توجه ویژه: ثبت نام شما زمانی تکمیل گردیده که در مراحل ثبت نام از سیستم شماره پرونده 7 رقمی و کد پیگیری ثبت نام 15 رقمی دریافت نمایید.

توجه ویژه: جهت طرح سوال می توانید با شماره 02636270057 و 02636270058 تماس گرفته ویا از طریق

سیستم پاسخگویی

اقدام نمایید. ساعت پاسخ گویی تلفنی از ساعت 8:30 صبح الی 12:00 و بعداز ظهر از ساعت 14:00 الی 15:30 بجز ایام تعطیل

توجه ویژه: داوطلبان بایستی سریال ثبت نام 12 رقمی سومین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور شهریور ماه سال 1395 به مبلغ 290/000 ریال معادل بیست و نه هزار تومان را از قسمت خرید کارت تهیه نمایند.

توصیه‌های مهم به داوطلبان گرامی

1- داوطلبان باید دفترچه راهنمای ثبت نام را بطور کامل مطالعه کرده باشند

2- داوطلبان باید حتما شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام را داشته باشند.

3- داوطلبان لازم است در درج کد ملی، نام خانوادگی و نام، مشخصات شناسنامه‌ای، ارسال عکس و تمامی اطلاعات لازم دیگر دقت و توجه کافی به عمل آورند، بدیهی است درصورت اعلام و ارسال هرگونه اطلاعات اشتباه، با داوطلب به عنوان متخلف برخورد خواهد شد.

4- در پایان ثبت‌نام اینترنتی تأیید صحت اطلاعات ارسالی به عهده شخص داوطلب می‌باشد، لذا دقت و توجه کافی در این خصوص به عمل آید.

5- برای جلوگیری از مشکلات بعدی حتماً اطلاعات درج شده در تقاضانامه ثبت‌نامی را به دقت بررسی نمایند.

6- داوطلبان پس از تکمیل تقاضانامه و دریافت کد پیگیری یک نسخه پرینت از تقاضانامه تهیه و پس از مطالعه مندرجات آن، آنرا نزد خود نگهداری نمایند.

7- داوطلبان لازم است اطلاعات کارت اعتباری، شماره پرونده و کد پیگیری خود را تا اعلام نتایج نهایی نزد خود نگهداری نمایند.

8- توصیه می‌شود داوطلب فرایند ثبت‌نام را شخصاً انجام دهد و شماره پرونده و کد پیگیری دریافتی از سایت را، نزد سایرین افشا نکند.

برای مشاهده دفترچه دستگاههای اجرایی در سایت سازمان سنجش اینجا کلیک کنید

0

مدیریت و برنامه‌ریزی کشور با بیان اینکه به طور متوسط سالانه 30 هزار نفر از کارمندان دولت، بازنشسته می‌شوند، تصریح کرد: نسبت استخدام‌ها طبق قانون، سه به یک است، یعنی به ازای هر سه نفر بازنشسته یک نفر استخدام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مجوز استخدام در سال جاری برای وزارت بهداشت و آموزش و پرورش صادر شده است، عنوان کرد: بقیه دستگاه‌ها نیز می‌توانند با ارائه سند دستگاه، تقاضا و نیاز استخدامی خود را مطرح کنند.

صفدری خاطر نشان کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی 15 تا 16 هزار نفر را به تدریج استخدام خواهد کرد که این موضوع از امسال شروع می‌شود و بستگی به ظرفیت‌ مراکز بهداشتی و درمانی دارد.

معاون سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور افزود: آزمون‌های استخدامی مانند روال قبل به صورت ادواری و متمرکز برگزار می شود.

صفدری در مورد قانون مدیریت خدمات کشوری گفت: این قانون برای سال 94 تمدید شد و به علت آماده نبودن قانون پیشنهاد شده، برای سال 95 نیز تمدید شود.

وی در پاسخ به این سوال که چه زمانی این قانون آزمایشی به قانون دائمی تبدیل می‌شود، بیان کرد: اصلاحات مورد نیاز روی قانون مدیریت خدمات کشوری صورت گرفته و اکنون مراحل بررسی خود را در دولت طی می‌کند، چندین جلسه برگزار و کلیات آن تصویب شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

------------------------------------------------------------

استخدام وزارت بهداشت سال 95 95/01/23

-------------------------------------------------------------

قائم‌مقام وزیر بهداشت از استخدام 17 هزار نفر نیرو در سال 95 در وزارت بهداشت خبر داد و اولویت در این استخدام‌ها را گروه‌های پرستاری و فنی عنوان کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، دکتر ایرج حریرچی درباره وضعیت استخدامی‌های وزارت بهداشت در سال 95، گفت: در این زمینه قرار است که امسال 17 هزار نفر در وزارت بهداشت استخدام شوند.

وی با بیان اینکه مجوز استخدام این تعداد پرسنل برای بیمارستان‌های تازه تاسیس است، افزود: نگاه ما در استخدام این 17 هزار نفر بیشتر در گروه‌های پرستاری و فنی است و آنها در این گروه‌ها بکارگیری می‌شوند.

حریرچی ادامه داد: از آنجایی که بیشتر بیمارستان‌های جدید در مناطق محروم افتتاح می‌شوند، به همین دلیل توجه‌مان در استخدام و بکارگیری نیروها، مناطق محروم است.

قائم‌مقام وزیر بهداشت درباره زمان اعلام فراخوان جذب نیرو در وزارت بهداشت، گفت: مراحل اداری آن در حال انجام است و آگهی عمومی آن داده خواهد شد. البته ما در این زمینه عجله داریم، اما این کار کمی به تاخیر خورده است. با وجود این موضوع امیدواریم هر چه زودتر مراحل اداری فراخوان جذب این نیروها انجام شود.