امروز جمعه 31 فروردین 1403 http://news.cloob24.com
0
رامبد جوان و نگار جواهریان، ازدواج رامبد جوان و نگار جواهریان
در حالی در چند هفته اخیر خبر جدایی رامبد جوان و نگار جواهریان در رسانه ها منتشر شده بود مراسم ازدواج این دو هنرمند با حضور بازیگران در یونان برگزار شد.

بر اساس تازه ترین اخبار منتشر شده در ****** کافه سینما رامبد جوان و نگار جواهریان جشن عروسی خود را با حضور برخی از بازیگران و سینماگران در کشور یونان برگزار کردند.

عکس نگار جواهریان و رامبد جوان

نگار جواهریان و رامبد جوان

تایید شدن خبر ازدواج رامبد جوانو نگار جواهریان در برنامه سه ستاره

 رامبد جوان و نگار جواهریان

عکسهای رامبد جوان و نگار جواهریان

رامبد جوان در پیامی قابل تامل خبر ازدواجش با نگار جواهریان را در برنامه سه ستاره احسان علیخانی اعلام کرد.

مدتی بود که صحت خبر ازدواج رامبد جوان با نگار جواهریان برای دوست داران مجری برنامه پرطرفدار خندوانه، ایجاد سوال کرده بود و تا آن زمان رامبد جوان به طور کامل این خبر را رسانه ای نکرده بود.

در برنامه سه ستاره با اجرای احسان علیخانی، “خندوانه” بهترین برنامه ورزش و سرگرمی سال 94 از نگاه مخاطبان شد. در بخشی از برنامه سه ستاره برگزیدگان برنامه های ورزش و سرگرمی معرفی شدند و برنامه خندوانه بهترین برنامه تلویزیون در این بخش شناخته شد. پس از خندوانه، برنامه نود و محله گل و بلبل برنامه های برگزیده مردم معرفی شدند.

نکته جالب توجه در بخش این بود که رامبد جوان هنگام قدردانی از خانواده اش بعد از نام بردن از پدر، مادر و خواهرش از نگار جواهریان نیز به عنوان یکی از اعضای خانواده اش تشکر کرد.

 رامبد جوان و نگار جواهریان

ازدواج رامبد جوان و نگار جواهریان

 نگار جواهریان

زندگی نامه نگار جواهریان

نگار جواهریان بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون، در 22 دی ماه 1361 در تهران متولد شد. به گفته خودش، او بازیگری را از 14-13سالگی که به مدرسه هنر و ادبیات کودکان و نوجوانان می رفت یادگرفت و در 15سالگی با رفتن روی سن تئاتر شهر، کار خود را به صورت حرفه ای آغاز کرد و سپس در رشته طراحی صحنه دانشگاه هنر و معماری تحصیلات خود را ادامه داد. نگار جواهریان بازیگری است که هم در عرصه تلویزیون و هم سینما و تئاتر فعال است و از اوایل دهه هشتاد با فیلم «من ترانه پانزده سال دارم» از رسول صدر عاملی و سپس «خوابگاه دختران» اثر محمدحسین لطیفی پا به سینمای حرفه ای گذاشت.

رامبد جوان

زندگی نامه رامبد جوان

رامبد جوان تبریزی متولد 1 دی 1350 تهران بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون، کارگردان و مجری تلویزیون است.

رامبد جوان در اول دی ماه سال 1350 از خانواده ای سنتی در تهران با اصالت آذری زاده شد. روند شروع به کار هنری او به ترتیب در تئاتر، تلویزیون و سینما بوده است. او در یازده فیلم سینمایی به ایفای نقش پرداخته است. وی در یک قسمت از مجموعه تلویزیونی پرطرفدار همسران نقش کوتاهی داشت و همین باعث حضور پررنگ وی در مجموعه تلویزیونی خانه سبز در نقش «فرید صباحی» شد.

نقش هایی که جوان در سینما و تلویزیون ایفا می کند بیشتر جنبه طنز دارد. رامبد جوان در 27 اسفند 1387 با سحر دولتشاهیازدواج کرد و در 1393 از وی جدا شد.

جشن عروسی رامبد جوان و نگار جواهریان در یونان + تصاویر

0

زمان ثبت نام و شرایط استخدامی آموزش و پرورش سال 1395 در این خبر اطلاع رسانی خواهد شد. هنوز زمان ثبت نام و شرایط استخدامی آموزش و پرورش سال 95 از سوی آموزش و پرورش اطلاع رسانی نشده است.

وزیر آموزش و پرورش از احتمال برگزاری آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش در مهرماه سال جاری خبرداد.

فانی در خصوص تاریخ دقیق آزمون استخدامی آموزش و پرورش تصریح کرد: آزمون استخدامی امسال توسط سنجش و آموزش کشور برگزار می‌شود و با سازمان امور اداری و استخدامی صحبت کرده‌ایم تا با آزمونی که قرار بود قبلاً برگزار شود، یکی شود و به محض نهایی شدن رسانه ای خواهد شد.

سید حسن حسینی مدیر کل دفتر امور اداری و تشکیلاتی وزارت آموزش و پرورش اخذ مجوز آزمون استخدامی برای 10 هزار نفر در آموزش و پرورش خبر داد و گفت: این مجوز طی 2روز گذشته با پیگیری‌های آموزش و پرورش اخذ شده و سایر مراحل اداری را باید برای آن انجام دهیم.وی ادامه داد: ‌با توجه به این مجوز افراد می‌توانند در پست‌های آموزشی پذیرفته شوند که شامل دوره‌های مختلف تحصیلی و هنرستان‌ها است.

حسینی اظهار کرد:‌ پس از اخذ مجوز باید سهمیه استان ها و شغل های مورد نیاز به تفکیک هر منطقه مشخص شود که این فرآیند در مراحل ابتدایی قابل اجرا است.

مدیر کل دفتر امور اداری و تشکیلاتی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد:‌ هنوز تاریخ دقیقی برای آزمون استخدامی مشخص نشده چرا که پس از اخذ آگهی استخدام حداقل یک ماه فاصله تا برگزاری آزمون استخدامی نیاز است و درج آگهی استخدام باید زمانی انجام شود که تمامی سهمیه‌ها برای پست‌های مختلف تعیین شده باشد.

حسینی گفت: این تعداد نیرو برای آموزش و پرورش نیاز بوده و با وجود هرگونه تغییری امیدواریم این فرآیند به قوت خود باقی باشد چرا که برای پیشبرد اهداف آموزش و پرورش این افراد نیاز است و آموزش و پرورش در حال پیگیری است تا شرایط آزمون استخدامی هرچه سریع تر فراهم شود.

مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش زمان و ضوابط برگزاری آزمون استخدامی برای 10 هزار نفر در آموزش و پرورش را تشریح کرد.

سیدحسن حسینی مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس در پاسخ به این پرسش که «تعداد دقیق ردیف استخدامی سال جاری، چگونگی و زمان آزمون آموزش و پرورش چطور است؟»، اظهار داشت: امسال 10 هزار ردیف استخدامی برای جذب دانش‌آموختگان دانشگاه‌های دیگر دریافت کردیم.

وی افزود: در تاریخ 30 مردادماه سال جاری مجوز این 10 هزار ردیف استخدامی را از سازمان امور اداری و استخدامی دولت دریافت کردیم.

حسینی با بیان اینکه باید آگهی استخدام در این خصوص تنظیم و صادر شود، خاطرنشان کرد: پس از تهیه و تنظیم، این آگهی باید به تأیید سازمان امور اداری و استخدامی برسد و سپس باید با سازمان سنجش آموزش کشور به توافق برسیم.

وی اضافه کرد: قاعدتاً خود سازمان امور اداری و استخدامی باید با آنها توافق کند، از طرفی آگهی استخدام را آموزش و پرورش بر اساس ضوابط، مشخصات، تعداد، جنسیت و جاهایی را که می‌خواهد نیرو تخصیص دهد در پرتالی که برای این موضوع تهیه می‌شود، وارد می‌کند.

مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه پذیرش نیرو در آموزش و پرورش بوم از بوم خواهد بود، تصریح کرد: برای اینکه کمتر دچار جابه‌جایی و معضلات این چنینی شویم، به صورت بوم از بوم نیروها را جذب می‌کنیم.

وی افزود: نیروهای مازاد آموزش و پرورش اکثراً در کلان شهرها مانند تهران، مشهد، اصفهان و شیراز هستند زیرا استخدام در گذشته به این شکل نبوده است و در شهرهای توسعه یافته مازاد نیرو و در مناطق کمتر توسعه یافته با کمبود نیرو مواجه هستیم.

حسینی با بیان اینکه در آزمون استخدامی سال گذشته حتی یک مورد هم نداریم که حق فردی ضایع شده باشد، گفت: ادعا نمی‌کنم در آزمون استخدامی سال گذشته اشکالی وجود نداشت اما این ادعا را می‌کنم که خلاف قانون پیش نرفتیم.

وی افزود: تمام موارد قانونی را در آگهی استخدام سال گذشته آوردیم و اشکالاتی که در آن زمان بود را یادداشت کردیم تا در آزمون استخدامی سال جاری، این مشکلات را رفع کنیم.

مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش با اشاره به زمان برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش عنوان کرد: با توجه به اینکه در اواخر مردادماه مجوز استخدام را دریافت کردیم لذا مدت زمان کافی برای برگزاری این آزمون تا پایان تابستان فراهم نیست ضمن اینکه باید این موضوع هر چه زودتر انجام شود زیرا پذیرفته شدگان باید یکسال دوره آموزشی را سپری کنند تا مهر سال آینده وارد مدارس شوند.

حسینی در پاسخ به این پرسش که «آیا آزمون استخدامی آموزش و پرورش در پاییز امسال برگزار می‌شود؟»، گفت: تلاش بر این است که پاییز امسال آزمون استخدامی برای 10 هزار نفر در آموزش و پرورش برگزار شود.

وزیر آموزش و پرورش از برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش و پرداخت معوقات فرهنگیان در شهریورماه خبر داد.

علی‌اصغر فانی در حاشیه شانزدهمین نشست مشترک معاونت امور زنان و خانواده با مشاوران دستگاه‌های اجرایی، در جمع خبرنگاران درباره مجوز استخدام در آموزش و پرورش گفت: متقاضی 10 هزار نفر نیروی دارای مدرک لیسانس به بالا هستیم که در دانشگاه فرهنگیان در یک دوره یکساله مهارت‌های معلمی را طی کنند، در عین حال به 10 هزار نیروی دارای مدرک دیپلم برای جذب در این دانشگاه هستیم.

وی ادامه داد: در صورت ارائه مجوز برای جذب این نیروها، امیدواریم شهریور ماه بتوانیم آزمون استخدامی برگزار کنیم.

فانی در پاسخ به این سوال که ممکن است این آزمون در قالب آزمون دستگاه‌های اجرایی برگزار شود، گفت: ترجیح می‌دهیم، آزمون مستقل انجام دهیم، ممکن است این آزمون زودتر از شهریور ماه برگزار شود.

وی با بیان اینکه سه عامل رشته، جنسیت و محل زندگی در این آزمون موثر است، افزود: حداکثر سن 30 سال از شروط این آزمون است.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوال درباره پرداخت معوقات فرهنگیان اظهار داشت: طی ارسال چند نامه به سازمان مدیریت از آن سازمان درخواست تخصیص اعتبار برای پرداخت معوقات فرهنگیان را داشتیم تا بتوانیم از شرمندگی همکاران در بیاییم.

وی درباره زمان پرداخت معوقات فرهنگیان ادامه داد: از سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای این مهم اواخر شهریور ماه وعده گرفتم، اما چون تصمیم نهایی با بنده نیست، قول قطعی برای پرداخت این معوقات را نمی‌دهم. 150 میلیارد تومان معوقات سال 93 و 1500 میلیارد تومان معوقات سال 94 است.

فانی در پایان از پرداخت معوقات حق التدریس‌ها تا پایان شهریور ماه خبر داد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: این وزارتخانه نیازمند ده هزار معلم با مدرک کارشناسی و بالاتر است و آزمون استخدامی برای جذب این نیروها شهریور امسال برگزار می‌شود.

علی اصغر فانی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: حداقل مدرک لازم برای متقاضیان شرکت در آزمون استخدامی کارشناسی است و متقاضیان دارای مدرک کارشناسی باید حداکثر 30 سال و متقاضیان دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکتری باید حداکثر 35 سال سن داشته باشند.

وی گفت: رشته های مورد درخواست آموزش و پرورش در این آزمون متفاوت است و متقاضیان در این آزمون براساس جنسیت و نیاز منطقه و بوم در هر استان پذیرفته خواهند شد.

وزیر تاکید کرد: ترجیح می دهیم که آزمون استخدامی آموزش و پرورش به صورت مستقل وجدا از آزمون های هماهنگ استخدامی سازمان سنجش برگزار شود که در این زمینه با سازمان مدیریت هماهنگی های لازم انجام شده است.

فانی گفت: پذیرفته شدگان در این آزمون استخدامی در یک دوره یکساله در دانشگاه فرهنگیان دوره های مهارتی معلمی را خواهند گذراند.

وزیر آموزش و پرورش به حل مشکل انتخاب رشته دانش آموزان در برخی استان ها اشاره کرد و گفت: در جلسه ای که دیروز داشتیم دو تن از معاونان آموزش و پرورش موظف به حل مشکل انتخاب رشته دانش آموزان شده اند.

فانی افزود: شکایات دانش آموزان و خانواده ها از طریق ادارات کل استان ها جمع آوری شده است و ادارات کل آموزش و پرورش موظف به رسیدگی به شکایات و تجدیدنظر در انتخاب رشته دانش آموزان شده اند.

وی تصریح کرد: دانش آموزان برای انتخاب رشته تجربی و ریاضی همچنان با محدودیت روبرو هستند و از طرفی امکانات آموزش و پرورش اجازه انتخاب این دو رشته را مازاد بر نیاز نمی دهد ولی ظرفیت برخی رشته ها در برخی استان ها افزایش خواهد یافت.

وزیر آموزش و پرورش به پرداخت معوقات فرهنگیان اشاره کرد و افزود: برای پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان چند نامه به سازمان مدیریت و برنامه ریزی نوشته ایم و درخواست تخصیص اعتبار کرده ایم.

وی گفت: در صورت تخصیص اعتبار هزار و 600 میلیارد تومانی کل مبلغ پاداش پایان خدمت سال 94 فرهنگیان تا پایان شهریور پرداخت خواهد شد.

وی یادآور شد: حقوق معوقه معلمان حق التدریس نیز تا پایان شهریور پرداخت می شود.

در راستای تجمیع و بهینه سازی فرآیند استخدام دستگاههای اجرایی کشور، به حول و قوه الهی، آزمون استخدامی مشترک فراگیر دستگاههای اجرایی کشور تحت عنوان آزمون استخدامی شهریور ماه 1395 در تاریخ 19/6/1395 برگزار می شود. در ادامه، توضیحات مربوطه در دو بخش ارائه خواهد شد. بخش نخست شامل توضیحات و شرایط عمومی استخدام در دستگاه های اجرایی و بخش دوم نیز شامل شرایط اختصاصی دستگاههای اجرایی بوده و شغل محلهای معرفی شده توسط هر دستگاه آورده شده است.

بخش اول- توضیحات عمومی:

شرایط عمومی استخدام:

– داشتن تابعیت ایران

– تدین به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان رسمی کشور مصرح در قانون اساسی

– التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

– انجام خدمت دوره ضرورت یا معافیت قانونی (ویژه آقایان)

– عدم اعتیاد به دخانیات و مواد مخدر

– نداشتن سابقه محکومیت جزایی موثر

– داوطلبان نبایــد از جمله افــرادی باشند که به موجب آراء مراجع قضــائی و ذیصالح، از خدمات دولتی منع شده باشند.

– داشتن سالمت جسمانی و روانی و توانایی برای انجام کاری که استخدام می شوند.

– داوطلبان استخدام نباید در زمان ثبت نام از مستخدمین رسمی، ثابت و پیمانی دستگاههای اجرایی و یا بازخرید خدمت آنها باشند.

– گواهی (پایان طرح)و یا (معافیت)برای مشمولین قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان رشته های (اجباری)

– گواهی(اشتغال به طرح)برای مشمولین قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان که طرح خود را به استناد بخشنامه شماره 100/845 مورخ 93/7/16 تمدید نموده اند.

– گواهی مبنی بر موافقت با (انصراف از طرح)برای مشمولین قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان در رشته های (اختیاری)

که طرح خود را در سایر موسسات تابعه وزارت متبوع(غیر از محل جغرافیایی خدمت)میگذرانند.

تذکر: مالک عمل برای محاسبه تاریخ گواهی فراغت از تحصیل، معافیت دائم و پایان خدمت نظام وظیفه داوطلبان زمان

برگزاری آزمون (95/6/19)و محاسبه سن آنها اولین روز ثبت نام(95/4/28)می باشد.

موارد ذیل به شرط ارائه تأییدیه های معتبر، به حداکثر سن مقرر اضافه خواهد شد

الف)جانبازان، آزادگان، فرزندان و همسر شهدا، فرزندان و همسر جانبازان 25 درصد به باال و فرزندان و همسر آزادگان که حداقل یک سال و بالاتر سابقه اسارت دارند، و رزمندگان با سابقه حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه از شرط حداکثر سن معاف می باشند.

ب)افراد خانواده معظم شهدا(شامل پدر، مادر، خواهر و برادر)تا میزان 5 سال.

ج)رزمندگان کمتر از شش ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه، به میزان مدت حضور در جبهه.

د)داوطلبانی که به صورت غیر رسمی و تمام وقت در وزارتخانه ها و موسسات و شرکت های دولتی، بانک ها و شرکت های تحت پوشش آن ها، شرکت های بیمه های دولتی، شهرداری ها و موسسات و شرکت های دولتی که شمول قانون بر آن ها مستلزم ذکر نام است، موسسات و شرکت های ملی و مصادره شده که به نحوی از بودجه و کمک دولت استفاده می کنند، نهادهای انقلاب اسلامی و شرکت های تحت پوشش آن ها از تاریخ 22/11/1357 به خدمت اشتغال داشت هاند، به میزان مدت خدمت غیر رسمی آنها.

مراحل ثبت نام:

1 -تکمیل فرم ثبت نام اینترنتی.

2 -فایل عکس اسکن شده.

داوطلب میبایست یک قطعه عکس پرسنلی خود را با مشخصات زیر، اسکن نموده و فایل آن را برای ارسـال از طریـق برنامه

ثبت نام اینترنتی آماده نماید:

– عکس 4*3 که در سال جاری گرفته شده باشد. (عکس تمام رخ)

– عکس اسکن شده فقط باید با فرمت JPG باشد.

– اندازه عکس اسکن شده باید حداقل 300*200 پیکسل و حداکثر 300*400 باشد.

– تصویر داوطلب باید واضح، مشخص و فاقد اثر مهر، منگنه و هرگونه لکه باشد.

– حجم فایل ذخیره شده عکس نباید از 70 کیلوبایت بیشتر باشد.

– حاشیه های زاید عکس اسکن شده باید حذف شده باشد.

– حتی الامکان عکس رنگی و دارای زمینه سفید باشد.

تبصره 1:اسکن عکس از روی کارتهای شناسایی (کارت ملی، شناسنامه و…)قابل قبول نمی باشد و داوطلبان لازم است از اصل عکس و مطابق با توضیحات فوق، اقدام به اسکن نمایند.

تبصره 2:عکس خواهران باید با حجاب و صورت کامل آنان مشخص باشد.

تبصره 3:درصورت ارسال عکس غیرمعتبر، ثبت نام داوطلب باطل شده و حق شرکت در آزمون از وی سلب می گردد.

با توجه به مشکلات به وجود آمده در آزمون های قبلی، درخصوص اشتباه در ارسال عکس داوطلبان، که این موضوع اکثراً برای داوطلبانی که در کافی نت ثبت نام می کنند رخ داده است، تاکید می گردد چنانچه ثبت نام خود را توسط کافی نت ها انجام میدهید، علاوه بر کنترل اطلاعات ثبت نامی، حتماً نسبت به کنترل عکس ارسالی دقت نمایید تا اشتباهاً عکس داوطلب دیگری به جای عکس شما ارسال نگردد. بدیهی است که در صورت ارسال عکس اشتباهی از طرف داوطلب، فرد به عنوان مختلف تلقی و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد.

پرداخت وجه ثبت نام:

ثبت نام به صورت اینترنتی از روز دوشنبه مورخ 95/4/28 لغایت روز یکشنبه مورخ 95/5/3 انجام خواهد پذیرفت.

متقاضیان واجد شرایط میبایست به سایت سازمان سنجش مراجعه و پس از پرداخت مبلغ 290/000 ریال به صورت الکترونیکی و با کارتهای بانکی متصل به شبکه ی شتاب نسبت به تکمیل فرم ثبت نام و ارائه اطلاعات مورد نیاز اقدام نمایند.

– لازم به توضیح است مدت زمان تعیین شده تمدید نمی گردد و متقاضیان باید در مدت زمان فوق نسبت به ثبت نام اقدام نموده

و از موکول نمودن آن به روزهای پایانی خودداری نمایند.

– متقاضیان شرکت در آزمون باید پس از پایان ثبت نام کد رهگیری خود را یادداشت نموده و تا پایان مراحل استخدام نزد خود

نگهداری نمایند.

– به ثبت نام های ناقص ترتیب اثر داده نخواهد شد و وجوه پرداختی به هیچ وجه مسترد نمی گردد.

صرفاً داوطلبانی می توانند در این آزمون ثبت نام نمایند که در زمان ثبت نام دارای مدارک ذیل باشند

– دارا بودن مدرک لازم در مقطع و رشته تحصیلی مندرج در شرایط احراز مشاغل ذکر شده در دفترچه راهنما.

– کارت ملی.

– شناسنامه عکسدار.

– کارت پایان خدمت نظام وظیفه عمومی و یا معافیت دائم (ویژه برادران).

– مدارک دال بر ایثارگری (ویژه داوطلبان ایثارگر).

– مدارک دال بر معلولین عادی (ارائه گواهی معلولیت از سازمان بهزیستی)

– مدارک دال بر بومی بودن (حسب مورد براساس هریک از موارد مشخص در بندهای ده گانه ذکر شده در بند یک امتیازات و

سهمیههای قانونی).

– گواهی (پایان طرح)و یا)معافیت)برای مشمولین قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان رشته های (اجباری)

– گواهی(اشتغال به طرح)برای مشمولین قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان که طرح خود را به استناد بخشنامه شماره 100/854 مورخ 93/7/13 تمدید نموده اند.

– گواهی مبنی بر موافقت با (انصراف از طرح)برای مشمولین قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان در رشته های (اختیاری)که طرح خود را در سایر موسسات تابعه وزارت متبوع (غیر از محل جغرافیایی خدمت)میگذرانند.

تذکر مهم: با توجه به اینکه مدارک متقاضیان، پس از تعیین نمرات داوطلبان در آزمون عمومی و تخصصی توسط دستگاه

استخدام کننده بررسی خواهد شد، لذا در صورتی که مدارک داوطلبان(به ویژه مدارک ایثارگری، بومی، گواهی اشتغال به کار بدون شماره شناسه و معلولین عادی)مغایر با شرایط مندرج در این آگهی و همچنین اطلاعات مندرج در تقاضانامه ثبتنامی باشد، هیچگونه حقی و امتیازی برای متقاضی ایجاد نخواهد کرد، و در هر مرحله از آزمون، اعلام نتایج اولیه، مصاحبه استخدامی و حتی درصورت پذیرش نهایی، داوطلب از سایر فرایند جذب و استخدام حذف خواهد شد و حق هیچگونه اعتراضی نخواهد داشت.

نحوه تکمیل تقاضانامه ثبت نام:

1 -در ردیفهای1 ،2 و3،داوطلب باید در محل مورد نظر نام خانوادگی (فامیلی)، نام و نام پدر خود را مطابق با شناسنامه بطورکامل وارد نماید. (ازبکار بردن مد، تشدید، الف محذوف یا همزه خودداری شود).

2 -در ردیف 4 ،داوطلب باید کد ملی خود را که ده رقم می باشد از چپ به راست درمحل مربوط درج نماید و از درج ممیز و یا خط تیره خودداری نماید. ضمناً داوطلبانی که تاکنون موفق به اخذ کارت ملی نشده اند برای اطلاع از شماره کد ملی خود با شماره تلفن گویای 66729593 تماس حاصل نمایند.

3-در ردیف 5،داوطلب باید برحسب اینکه زن یا مرد می باشد منحصراً مربع مربوط را علامتگذاری نماید.

4 -درردیف6،داوطلب باید ازسمت چپ به راست فقط شماره شناسنامه خود را در محل مربوطه درج نماید و ازدرج حروف، ممیز و یا خط تیره که در بعضی شناسنامه ها درج گردیده خودداری نماید.

5 -در ردیف 7 :داوطلب باید تاریخ تولد خود را به صورت سال، ماه و روز درمحل مربوط درج نماید.

6 -در ردیف 8 :داوطلب باید بر حسب اینکه مجرد یا متاهل می باشد مربع مربوط را علامتگذاری نماید.

7 -در ردیف 9 و 10:داوطلب باید کد استان و شهرستان محل تولد خود را با توجه به جدول شماره 3 مندرج درصفحات 61-48

مشخص و در این محل درج نماید.

8 -در ردیف 11:داوطلب باید با علامتگذاری در یکی از مربع ها، دین خود را مشخص نماید.

9-در ردیف 12:داوطلبان مرد باید وضعیت نظام وظیفه خود را با علامتگذاری در مربع مربوطه مشخص نمایند. (ملاک محاسبه تاریخ پایان خدمت یا معافیت دائم زمان برگزاری آزمون95/6/19 می باشد).

10 -درردیف 13:داوطلبان چپ دست می بایست این مربع را علامتگذاری نمایند.

11-در ردیف 14:داوطلب متقاضی استفاده از سهمیه ایثارگران وضعیت ایثارگری خود را بر اساس سهمیه 25 درصد و 5 درصد در این بند علامت گذاری نماید.

12-در ردیف 15:داوطلبان شاغل قراردادی دستگاه ها می بایست موارد خواسته شده در این بند را با درج سابقه خدمت تکمیل نمایند. (میزان سابقه خدمت به حداکثر سن داوطلب اضافه خواهد شد و در صورتی که داوطلب دارای شماره شناسه قراردادی از سامانه کارمند ایران باشد از امتیاز نمره شاغلین قراردادی نیز استفاده خواهد کرد.)

13 -درردیف 16:داوطلب معلول می بایست نوع معلولیت خود را در یکی از مربع ها علامتگذاری نماید و فرم دریافتی از بهزیستی را حداکثر تا تاریخ 95/5/10 به نشانی این سازمان (تهران صندوق پستی: 1365 -15875)ارسال نمایند.

14 -درردیف 1-16:داوطلب معلول چنانچه نیازمند منشی می باشد باید این قسمت را علامتگذاری نماید.

15-در ردیف 17:داوطلب می بایست آخرین مقطع تحصیلی خود را در این بند علامتگذاری نماید.(براساس ضوابط مندرج در دفترچه راهنما)

16-در ردیف 18:داوطلب می بایست عنوان رشته تحصیلی خود را مشخص و در این محل درج نماید.

17-در ردیف 19:داوطلب می بایست گرایش رشته تحصیلی خود را براساس ضوابط مندرج در دفترچه انتخاب و در این قسمت درج نماید.

8-در ردیف 20 :داوطلب باید دانشگاه یا موسسه محل اخذ مدرک تحصیل خود را درج نماید.

19 -در ردیف 21:داوطلب می بایست تاریخ فارغ التحصیلی آخرین مقطع تحصیلی خود را به سال و ماه و روز در این قسمت درج نماید. (ملاک محاسبه تاریخ فارغ التحصیلی زمان برگزاری آزمون 95/6/19 می باشد).

20 -در ردیف 22:داوطلب باید معدل آخرین مدرک تحصیلی خود را درج نماید.

21-در ردیف 23:داوطلب میبایست وضعیت فعلی طرح قانون مشمولین خدمت پزشکان و پیراپزشکان خود را مشخص و علامتگذاری نماید.

22 -در ردیف 24:داوطلب می بایست کد و عنوان خوشه شغلی خود را با توجه به جدول شماره 1 مندرج درصفحات 24-12 مشخص و دراین محل درج نماید.

23 -در ردیف 25:داوطلب می بایست کد شغل محل انتخابی خود را که شامل نام دستگاه، شغل و محل مورد تقاضا است در این قسمت درج نماید.(براساس ضوابط مندرج در دفترچه راهنما)

تذکر مهم: داوطلبان میبایست در انتخاب کد شغل محل به نام شغل، خوشه شغلی، محل خدمت، جنس و ظرفیت پذیرش، کد شرایط احراز توجه نمایند)الزم به توضیح است منظور از کد شرایط احراز تطابق رشته و مقطع تحصیلی با شغل محل مورد تقاضا بر اساس جدول شماره 2 مندرج در صفحات 25 تا 47 می باشد.

24 -در ردیف 26:داوطلب می بایست بومی بودن یا غیر بومی بودن خود را مشخص نماید. در صورت بومی بودن نوع بومی بودن خود را بر اساس مندرجات صفحه 7 دفترچه علامتگذاری نماید.

25 -در ردیف 27:داوطلب می تواند با توجه به خوشه انتخابی در صورت امکان از میان شغل محل های اعلام شده به ترتیب اولویت تا سه شغل محل دیگر را انتخاب و در محل مربوط درج نماید.

26 -در ردیف های 28 و 29:داوطلب می بایست کد و نام استان و شهرستان محل اقامت خود را جهت تعیین حوزه امتحانی با توجه به جدول شماره 3 مندرج در صفحات 61-48 مشخص و در این محل درج نماید. همچنین آدرس دقیق پستی و کدپستی دقیق خود را که یک عدد ده رقمی می باشد در محل مربوط درج نماید و از درج ممیز و یا خط تیره خودداری نماید.

27-در ردیف های 30 و 31:داوطلب باید آدرس کامل محل سکونت و کد پستی ده رقمی خود را درج نماید.

28 -در ردیف های 32 و 33:داوطلب شماره تلفن ثابت با کد شهر و شماره تلفن همراه خود را در محل مربوط درج نماید.

29-در ردیف 34:داوطلب متقاضی می تواند آدرس پست الکترونیکی خود را درج نماید.

زمان برگزاری آزمون و نحوه دریافت کارت شرکت در آزمون:

– کارت شرکت در آزمون از روز سه شنبه مورخ 95/6/16 برای مشاهده و پرینت بر روی سایت سازمان سنجش قرار خواهد گرفت. آزمون در روز جمعه مورخ 95/6/19 در تهران و با توجه به آمار شرکت کنندگان، حسب مورد در مراکز استانها برگزار خواهد شد و مالک تعیین حوزه امتحانی داوطلبان شهرستان محل اقامت فعلی می باشد که در تقاضانامه درج خواهند نمود. ساعت شروع و محل برگزاری آزمون برروی کارت شرکت درآزمون درج و به هنگام پرینت کارت به آگاهی داوطلبان خواهد رسید.لازم به ذکر است صدور کارت شرکت در آزمون به منزله تایید اطالعات ارسالی از سوی داوطلبان نبوده و مدارک داوطلبان پس از اجرای آزمون توسط دستگاه اجرایی مربوط بررسی خواهد شد.

مواد آزمون عبارتند از:

به هر یک از داوطلبان، یک دفترچه سوال عمومی و یک دفترچه سوال اختصاصی داده خواهد شد.

کلیه دروس آزمون عمومی و اختصاصی به صورت چهارگزینه ای با ضریب یک (1)طراحی خواهد شد. ضمنا یک سوم نمره منفی به ازای هر سوال غلط در نظر گرفته خواهد شد.

الف- مواد آزمون عمومی به شرح زیر تعیین می شود:

1 -فنّاوری اطالعات (مهارتهای هفتگانه ICDL )

2 -ریاضی و آمار مقدماتی

3 -زبان و ادبیات فارسی

4 -معارف اسالمی

5 -زبان انگلیسی عمومی

6 -اطالعات عمومی، دانش اجتماعی و حقوق اساسی

7 -هوش و توانمندیهای عمومی

ب- مواد آزمون تخصصی:

مواد آزمون تخصصی برای هر یک از خوشه های شغلی در جدول شماره 1 مشخص شده است.

-کلیه دروس عمومی و تخصصی باضریب یک محاسبه و اعمال خواهندشد

– اقلیتهای دینی مصرح در قانون اساسی جمهوری اسالمی ایران از پاسخگویی به سوالهای معارف اسلامی معاف بوده و در این صورت نمره مکتسبه این داوطلبان، براساس مجموع تراز شده سایر سؤالهای آزمون عمومی محاسبه خواهد شد.

تذکر مهم: سؤال های حیطه های تخصصی آزمون براساس دانش و مهارت های تخصصی متناسب با خوشه های شغلی یا مشاغل، بر اساس مواد آزمون مندرج در جدول شماره 1 تهیه خواهد شد.

داوطلبان صرفاً در صورتی می توانند در این آزمون ثبت نام نمایند که مقطع تحصیلی، عنوان رشته تحصیلی و گرایش

رشته تحصیلی آن ها با مقطع و عنوان رشته و گرایش تحصیلی ذکر شده در جدول شرایط احراز مشاغل (جدول شماره 2)

مطابقت داشته باشد.

امتیازات و سهمیه های قانونی:

نمره داوطلبان بومی استان با ضریب یک و دو دهم (1/2)و بومی شهرستان با ضریب یک و چهار دهم (1/4 )نمره مکتسبه در هر حیطه از آزمون و مصاحبه استخدامی و صرفاً در صورت کسب حد نصاب آزمون در مرحله معرفی برای مصاحبه محاسبه می گردد.

تذکر 1:با توجه به اینکه برخی از دستگاه ها به صورت ملی بوده و بجز تهران در سایر استان ها و شهرستان ها فاقد واحد

استانی می باشند و تصمیمات آن ها در زمینه وظایف و فعالیت های مربوط به کل کشور می باشد، لذا جذب نیروی انسانی

1

داوود رشیدی در سال 1312 در تهران متولد شد. وی از خاندان حایری مازندرانی دارای اصالت بابلی است. پدر او عبدالامیر رشیدی و پدربزرگش علامه ابن‌الشیخ حائری از روحانیان مشروطه خواه و جدش زین‌العابدین حائری مازندرانی از مراجع تقلید عصر قاجار است.

داود رشیدی تحصیلات متوسطه را (به دلیل فعالیت‌های دیپلماتیک پدرش)در ترکیه و پاریس به پایان رساند و تحصیلات دانشگاهی را در ژنو ادامه داد. وی فارغ‌التحصیل کنسرواترا ژنو در رشته کارگردانی و بازیگری تئاتر و لیسانس حقوق سیاسی از دانشگاه ژنو بود.

او اولین بار، زمانی که هفت ساله بود توسط دختر عمه‌اش دکتر طوسی حایری به عبدالحسین نوشین برای بازی در نمایشِ مردم معرفی شد. در سال 1343 خورشیدی به تهران آمد و در اداره تئاتر آن زمان وابسته به وزارت فرهنگ و هنر استخدام شد. سپس گروهِ تئاترِ امروز را پایه‌گذاری نمود که هنرپیشگانی همچون پرویز فنی‌زاده، داریوش فرهنگ، مهدی هاشمی، فهیمه راستکار، سیاوش طهمورث، مرضیه برومند، سوسن تسلیمی، به عضویت در این گروه درآمدند. در سال 1352 خورشیدی از اداره تئاتر به تلویزیون ملی ایران رفت و در سمَت مدیریت گروهِ نمایش‌ها و سرگرمی‌های آن سازمان (شامل: سریال‌ها، مسابقات، تئاترهای تلویزیونی)مشغول به کار گردید. رشیدی از سال 1350 خورشیدی با فیلم سینمایی «فرار از تله» وارد عرصه بازیگری سینما گردید و علاوه بر بازیگری و کارگردانی در سینما، تلویزیون و تئاتر به تهیه‌کنندگی سینما نیز روی آورد.

وی در سال های آخر عمرش به بیماری آلزایمر مبتلا شده بود.

داود رشیدی در صبح روز 5 شهریور ماه 1395 در سن 83 سالگی بر اثر ایست قلبی در منزلش درگذشت.

1

گاهی عکس ها بلندتر از کلمات صحبت می کنند و تصویر این پسربچه پنج ساله سوری که بعد از حمله هوایی اخیر در حلب در آمبولانس منتظر است، از هر فریادی بلندتر است.

برترین ها: گاهی عکس ها بلندتر از کلمات صحبت می کنند و تصویر این پسربچه پنج ساله سوری که بعد از حمله هوایی اخیر در حلب در آمبولانس منتظر است، از هر فریادی بلندتر است. این پسر که «Omran Daqneesh» نام دارد یکی از پنج کودکی بود که در حمله هوایی حلب آسیب دیدند. این عکس توسط پزشکی که در حلب کار می کرد به خبرنگار «تلگراف» راف سانچز فرستاده شد و از آن موقع هزاران بار در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است. حلب از سال 2012 در دست شورشیان است.

تصویر دلخراش پسر وحشت زده 5 ساله سوری

تصویر دلخراش پسر وحشت زده 5 ساله سوری

تصویر دلخراش پسر وحشت زده 5 ساله سوری

تصویر دلخراش پسر وحشت زده 5 ساله سوری

0

آموزش ساخت ******، آشنایی کامل با تمام ویژگی و قابلیت های آن

در آخرین آپدیتی که اخیرا از تلگرام منتشره شده است،این برنامه محبوب به کاربران خود این قابلیت را داده که بتوانند یک کانال ارتباطی (Channel)ایجاد و با تعداد نامحدودی از کاربران تلگرام ارتباط برقرار کنند و مطالب مورد نظر خود را با آنها به اشتراک بگذارند و اعضای تلگرام در کانال ایجاد شده مشترک شوند.در ادامه با آموزش ساخت ****** به صورت قدم به قدم و تصویری به همراه معرفی تمامی قابلیت،ویژگی و ترفندهای آن آشنا می شوید.

آموزش کامل تصویری و قدم به قدم ساختن ****** (How To Make Telegram Channel)

هنگامی که شما کانالی ایجاد می کنید کاربران کانال شما قادر به ارسال هیچگونه پیام یا فایلی نبوده و فقط می تواند از مطالبی که توسط مدیران کانال به اشتراک گذاشته می شود بهره ببرند و آن را با دیگران به اشتراک بگذارند و همچنین هیچ محدویتی برای اضافه کردن کاربر به کانال وجود ندارد و شما میتواید از راه هایی که در ادامه توضیح داده می شود تمامی کاربران تلگرام را به کانال خود اضافه و برای آنها مطالب خود را ارسال کنید که این گزینه بسیار شبیه به پیج (Page)و فن پیج های فیس بوک و اینستاگرام و. می باشد و از این به رسانه براحتی می توانند مطالب خود را در یک محیط امن و بی تنش با کاربران خود به اشتراک بگذارند، به علاوه اینکه پست های ارسال شده در کانال نیز براحتی قابل پاک و از دسترس خارج شدن (Delete Message)برای همه اعضای تلگرام هستند و کانال ها نیز می توانند به حالت عمومی و خصوصی تعیین گردند تا عده خاص یا همه افراد بتوانند به آن ورود کنند.

در ابتدا آموزش باید به این نکته اشاره کنیم برای ساخت کانال تگرام باید از نسخه های جدید و آپدیت شده استفاده کنید.در صورتی که با پیغام Sorry, I’m not a real bot, they just made me for backward compatibility. I can’t really answer any questions ربات یا بوت تلگرام مواجه شدید یا گزینه ای به اسم Channel در تلگرام مشاهده نمی کنید تنها کافیست تلگرام کامپیوتر و موبایل خود را آپدیت کنید.

آموزش ساختن کانال در تلگرام،Telegram Channel

برای ساختن کانال ابتدا از منوی بالای صفحه گزینه More را انتخاب کرده تا منوی سمت چپ صفحه نمایان شود سپس New Channel را انخاب کنید

آموزش ساختن کانال در تلگرام،Telegram Channel

گزینه Create Channel را برگزینید سپس در صفحه جدید برای کانال خود تصویر و نامی تعیین کنید و در صورت تمایل در قسمت Description توضیحات مورد نیاز برای کانال را بنویسید و تیک بالای صفحه را تپ کنید.

آموزش ساخت کانال در تلگرام،Telegram Channel

در قسمت بعدی تلگرام دو گزینه Public Channel و Private Channel به شما نشان می دهد که گزینه اول برای ساخت کانال عمومی و گزینه دوم برای ایجاد کانال خصوصی (مثل ساخت گروه تلگرام بدون امکان ارسال پست و نظر دادن)است.

آموزش ساختن کانال در تلگرام،Telegram Channel

  • Public Channel برای کسانی مناسب است که میخواهند کانالشان برای عموم مردم دیده شود و تمامی کاربران تلگرام بتوانند به آن ورود و از آن بهره ببرند که در صورت انتخاب این گزینه کاربران می توانند با تایپ نام کانال شما در قسمت Search (طریقه جستجو از طریق آیدی را در بخش ترفندهای مخفی تلگرام توضیح دادیم)تلگرام آن را بیابند. همچنین می توانید در قسمت Link برای کانالتان یک آدرس مشخص کنید که آن را برای همه اعضای تلگرام ارسال و افراد را به کانال خود دعوت کنید.
  • Private Channel برای کسانیست که میخواهند کانالشان خصوصی و مخفی باشد و برای عموم دیده نشود و تنها راه اضافه کردن افراد خارج از لیست مخاطبین آدرسی باشد که در قسمت Link به شما از طرف تلگرام داده می شود.

آموزش ساختن کانال در تلگرام،Telegram Channel

پس از انتخاب گزینه مورد نظر تیک بالای صفحه را تپ کنید

آموزش ساختن کانال در تلگرام،Telegram Channel

در قسمت بعد تلگرام از شما میخواهد که برای شروع افرادی را از لیست مخاطبین (Contacts)خود به کانال خود اضافه کنید پس از تعیین،تیک بالای صفحه را بزنید.

آموزش کامل تصویری و قدم به قدم ساخت ****** (How To Make Telegram Channel)

خب تمام شد! اکنون کانال شما ساخته شده و می توانید برای کاربران (کانتکت ها،اعضای گروه ها و.)مطالب و فایل های مورد نظرتان را ارسال کنید.

در ادامه ترفند ها و تنظیمات مربوط به مدیریت کانال را آموزش میدهیم.


اضافه کردن افراد جدید به لیست کانال در تلگرام (Add Member to Telegram Channel)

آموزش ساختن کانال در تلگرام،Telegram Channel

یک راه ساده برای افزایش عضو های (Members)کانال اضافه کردن مخاطبین جدید به آن است، برای این کار ابتدا سه نقطه بالای صفحه را انتخاب کنید و Change info را برگزینید.

آموزش ساختن کانال در تلگرام،Telegram Channel

سپس Members را از لیست موجود تعیین و Add member را از صفحه جدید برگزینید تا بتوانیید افراد مورد نظز را از لیست مخاطبینتان به کانال اضافه کنید.


حذف کاربران از کانال در تلگرام (How to Delete Member from Telegram Channel)

آموزش ساختن کانال در تلگرام،Telegram Channel

مواقعی پیش می آید که میخواهید کاربر یا کاربرانی را از کانال خود حذف کنید تا دیگر قادر به دیدن مطالب شما نباشند، برای اینکار مراحل گفته شده در قسمت قبلی برای رسیدن به قسمت Members را طی کنید تا صفحه بالایی باز شود سپس برای حذف کاربران بر روی نام آن انگشت خود را چند ثانیه نگه دارید که Remove from channel ظاهر شود تا با انتخاب آن کاربر حذف شود.


اضافه کردن مدیر به کانال در تلگرام (Add Admin to Telegram Channel)

برای زمانی که میخواهید اشخاص دیگر نیز بتوانند در کانال شما مطالبی را با کاربران کانال به اشتراک بگذارند مراحل زیرین را طی کنید.

آموزش ساختن کانال در تلگرام،Telegram Channel

ابتدا مراحل گفته شده در قسمت اضافه کردن افراد جدید به لیست کانال در تلگرام را طی کنید تا صفحه مربوط به گزینه Change info باز شود.

آموزش ساختن کانال در تلگرام،Telegram Channel

سپس Administrators را از لیست برگزینید و Add Administrators را از صفحه جدید تعیین کنید تا بتوانیید شخص مورد نظر (مدیر جدید)را از لیست مخاطبینتان به بخش مدیران کانال اضافه کنید.


حذف مدیر از کانال در تلگرام (Delete Admin FromTelegram Channel)

برای حذف مدیری از لیست مدیران مراحل زیرین را طی کنید

آموزش ساختن کانال در تلگرام،Telegram Channel

در ابتدا مراحل گفته شده در قسمت قبلی برای رسیدن به قسمت Administrators را طی کنید تا صفحه بالایی باز شود سپس برای حذف مدیر مورد نظر انگشت خود را چند ثانیه بر روی آن نگه دارید که Remove ظاهر گردد تا با انتخاب آن کاربر حذف شود.


ایجاد تغییرات و ویرایش ****** (Edit Telegram Channel)

آموزش ساختن کانال در تلگرام،Telegram Channel

برای ورود به قسمت تغییرات بر روی نام کانال در صفحه اصلی کانال تپ کنید سپس سه نقطه بالای صفحه را برگزینید و Edit را انتخاب کنید

آموزش ساختن کانال در تلگرام،Telegram Channel

در صفحه باز شده می توانید نام، تصویر و متن توضیحات کانال را تغییر دهید همچنین قادر هستید آدرس کانال خود را عوض کنید.

آموزش ساختن کانال در تلگرام،Telegram Channel

نکته: برای عوض کردن آدرس بر روی آدرس فعلی کانال تپ کنید


حذف کانال در تلگرام (Delete Telegram Channel)

توضیحات گفته شده برای رسیدن به قسمت تنظیمات را طی کنید تا صفحه مربوط به Edit باز شود سپس Delete Channel را انتخاب کنید تا کانال شما از تلگرام حذف شود.

آموزش ساختن کانال در تلگرام،Telegram Channel

0

آموزش تغییر پسورد دایرکت ادمین از طریق SSH

اگر از سیستم مدیریت سرور دایرکت ادمین می کنید حتما برای شما پیش آمده که رمز اصلی دایرکت ادمین را فراموش کنید و راه حلی برای بازگردانی رمز آن نداشته باشید .

در سیستمی مثل سی پنل رمز اصلی سرور همان رمز اصلی WHM می باشد اما در دایرکت ادمین اینگونه نیست و خود پنل دایرکت ادمین دارای رمز عبور جداگانه ای است و با رمز اصلی سرور متفاوت است.

در صورتی که رمز اصلی دایرکت ادمین را فراموش کرده اید می توانید با استفاده از دستورات SSH رمز خود را تغییر دهید و وارد سیستم دایرکت ادمین خود شوید.

برای این کار کافیست در محیط ssh از دستور passwd admin استفاده نمائید.

دستور بالا را تایپ کرده و سپس تائید کنید سپس رمز عبور جدید را وارد کنید (توجه کنید که در حین تایپ حروف نمایش داده نمی شود).

0

اطلاعات سیستم

  • date تاریخ و ساعت جاری را نمایش می‌دهد.
  • cal تقویم ماه‌ها را نمایش می‌دهد.
  • uptime زمان روشن بودن سیستم و کاربران فعال را نشان می‌دهد.
  • w کاربران جاری که از سیستم استفاده می‌کنند را همراه با توضیحاتی درباره استفاده آن‌ها نشان می‌دهد. دستور شامل اطلاعات خروجی دستور ‌uptime نیز هست.
  • whoami کاربر جاری که شما اکنون از طریق آن با سیستم کار می‌کنید را نمایش می‌دهد.
  • finger user اطلاعاتی درباره کاربری user (به جای آن نام‌کاربری مورد نظر را بنویسید)در اختیار شما می‌گذارد.
  • uname نام سیستم یونیکس شما که همان لینوکس است را نمایش می‌دهد.
  • uname -aدستور uname همراه با سویچ a اطلاعات تکمیلی از سیستم‌عامل شما شامل نسخه کرنل لینوکس را نمایش می‌دهد.
  • cat /proc/cpuinfoنمایش اطلاعات پردازنده (CPU).
  • cat /proc/meminfoنمایش اطلاعات حافظه اصلی (RAM).
  • df مقدار استفاده از دیسک‌های حافظه را نمایش می‌دهد.
  • du مقدار فضای استفاده شده تمامی دایرکتوری ها
  • free نمایش فضاهای خالی و استفاده شده حافظه رم و سواپ (swap)

دستورات فایل

  • ls گرفتن لیست محتویات مسیر جاری شامل پوشه و فایل ها.
  • ls -l دستور ‌ls همراه با سویچ l لیست محتویات مسیر جاری را با اطلاعات کامل نمایش می‌دهد.
  • ls -laC مانند دستور ls -l است اما اطلاعات را به صورت ستونی نشان می‌دهد.
  • ls -Fسویچ f در دستور ls لیست محتویات را همراه با فرمت فایل‌ها نمایش می‌دهد.
  • ls -alسویچ a در دستور ls لیست فایل‌ها را همراه با فایل‌های مخفی نشان می‌دهد. (فایل و پوشه مخفی در لینوکس یک نقطه قبل نام خود دارند)
  • cd dir تغییر مسیر جاری به شاخه مورد نظر (بجای dir پوشه مورد نظر را وارد کنید)
  • cd مسیر جاری را به مسیر اصلی (home)بر می‌گرداند. (مسیر اصلی برای هر کاربر متفاوت است که پوشه‌های شخصی و تنظیمات در آن‌جا قرار می‌گیرند).
  • mkdir dir ساخت یک شاخه (به جای dir نام پوشه که می‌خواهید بسازید را بنویسید).
  • pwdمسیر جاری را نشان می‌دهد.
  • rm name حذف (پاک کردن)فایل یا دایرکتوری مورد نظر (به جای name نام فایل یا پوشه نوشته می‌شود).
  • rm -r dirحذف یک دایرکتوری با محتویات درون آن (به جای dir نام پوشه را بنویسید).
  • rm -f file اجبار کردن به حذف یک فایل برای مواقعی که فایل به دلایلی حذف نمی‌شود (نام فایل بجای file نوشته می‌شود).
  • rm -rf dirاجبار کردن به حذف یک دایرکتوری برای مواقعی که آن به دلایلی حذف نمی‌شود (نام پوشه بجای dir نوشته می‌شود).
  • cp file1 file2کپی کردن فایل در مسیر دیگر (file1 نام و مسیر فایل مبدا و file2 نام و مسیر فایل مقصد است).
  • cp -r dir1 dir2کپی کردن پوشه در مسیر دیگر (dir1 نام و مسیر پوشه مبدا و dir2 نام و مسیر پوشه مقصد است).
  • cp file dirکپی کردن فایل مورد نظر در مسیر دیگر با همان نام (file نام فایل و dir مسیر پوشه مقصد است).
  • mv file dirجابجایی (مانند cut)کردن فایل مورد نظر در مسیر دیگر با همان نام (file نام فایل و dir مسیر پوشه مقصد است).
  • mv file1 file2جابجایی کردن فایل به مسیر دیگر (file1 نام و مسیر فایل و file2 نام و مسیر فایل در مقصد است).
  • ln -s file linkساخت لینک سیمبولیک از فایل در مسیر مورد نظر (file نام و مسیر فایل یا پوشه و link نام و مسیر لینک است).
  • touch fileساخت یک فایل.
  • cat > fileنوشتن متن در فایل.
  • cat fileنمایش محتویات یک فایل یا فراخوانی آن.
  • more fileنمایش محتویات فایل به صورت کم کم (برای فایل با محتویات زیاد).
  • command | moreنمایش خروجی دستور به صورت کم کم.
  • less fileنمایش محتویات فایل به صورت صفحه به صفحه (برای فایل با محتویات زیاد).
  • command | lessنمایش خروجی دستور به صورت صفحه به صفحه.
  • head fileنمایش 10 خط اول محتویات یک فایل
  • head -20 fileنمایش 20 خط اول محتویات یک فایل
  • tail fileنمایش 10 خط آخر محتویات یک فایل
  • tail -20 fileنمایش 20 خط آخر محتویات یک فایل

پروانه فایل

  • chmod octal fileتغییر مجوز یک فایل با استفاده از کد دسترسی
    • مجوز یک فایل سطح دسترسی یک فایل را مشخص می‌کند. سطح دسترسی می‌تواند خواندنی (عدد 4)، نوشتنی (عدد 2) و اجرا (عدد 1)باشد که سطح دسترسی یک فایل با جمع کردن این اعداد بدست می‌آید. یعنی سطح دسترسی 7 تمامی مواد را شامل می‌شود.
    • هر فایل دسترسی آن برای سه دسته کاربری روت، گروه و عمومی تعریف می‌شود که از روش عددی بالا استفاده می‌کند و این سه عدد کنار هم سطح دسترسی یک فایل را مشخص می‌کنند. مثال‌های زیر را مشاهده کنید.
  • chmod 777 fileمجوز خواندن، نوشتن و اجرا فایل را به سه دسته روت، گروه و عمومی می‌دهد.
  • chmod 755 fileمجوز خواندن، نوشتن و اجرا برای کاربری روت و مجوزهای خواندن و اجرا برای کاربران گروه و عمومی.

فشرده سازی

به صورت پیش‌فرض لینوکس از فشرده‌سازی با فرمت tar استفاده می‌کند که دستورات کار با آن را نیز پشتیبانی می‌کند. لینوکس از فشرده‌ساز Gzip برای کار با فایل‌های فشرده با فرمت

0

بدون شک قدرتمند ترین بخش سیستم عامل گنو لینوکس رابط خط فرمان (CLI) است. خیلی از کارها فقط از طریق خط فرمان قابل انجام هست و همچنین خیلی از اقدامات از طریق آن سریع تر انجام می شود.

چند نکته:

قبل از اینکه به اصل موضوع بپردازیم چند نکته را باید بیان کنم. نکته اول اینکه الزاما تمام دستوراتی که اشاره خواهند شد به صورت پیش فرض در تمام توزیع های لینوکس وجود ندارند. بنابراین ممکن است بعضی از دستورات در بعضی از توزیع ها اجرا نشوند. نکته دوم اینکه با اجرای man قبل از دستور مورد نظر (به عنوان مثالman ls) , راهنمای کاملی از آن دستور را مشاهده خواهید کرد. برای اجرای بعضی دستورات باید سطح دسترسی بالا داشته باشید و یا باید آنها را مطابق نیازتان تغییر دهید. همچنین می توانید با استفاده از دستور زیر یک نسخه ی pdf از مستندات دستور مورد نظرتان را تهیه کنید.

$ man -t command | ps2pdf - > /home//man.pdf

به جای command نام دستور مورد نظر را قرار دهید.

و نکته ی سوم اینکه بعضی از دستورات را باید با کاربر ریشه (root) اجرا کنید. برای این کار باید از دستور sudo یا su به شکل زیر استفاده کنید:

$ su

< Enter Root Password >

# hdparm -tT /dev/sda

$ sudo hdparm -tT /dev/sda

بدیل دستورالعمل یک برنامه به pdf

man -t man | ps2pdf - > man.pdf

نمایش نام کامل مسیر اجرای یک برنامه

which command

نمایش زمان اجرای یک دستور

time command

شروع به کار کرونومتر، برای توقف CTRL+D را فشار دهید

time cat

اجرای یک دستور با درجه اهمیت پایین، به جای info دستور خود را قرار دهید

nice info

رفتن به شاخه قبلی

cd -

رفتن به شاخه خانه (Home)

cd

ورود به دایرکتوری یا شاخه ی مورد نظر مانند پوشه ی خانگی (home)

cd /home

برگشتن به دایرکتوری قبلی

cd.

برگشتن به دو دایرکتوری قبلی

cd./.

رفتن به پوشه ی خانگی کاربر مورد نظر از هر مسیر دلخواه

cd ~user1

نمایش فایل ها و دایرکتوری های موجود در دایرکتوری جاری

ls

ls -F

همانند دو دستور قبلی با این تفاوت که فایل های مخفی نیز نمایش داده می شود

ls -a

نمایش جزئیات فایل ها و دایرکتوری های موجود در دایرکتوری جاری

ls -l

نمایش فایل ها و دایرکتوری هایی که اسم آنها شامل اعداد است

ls *[0-9]*

نمایش تمام فایل ها و دایرکتوری های یک شاخه

tree

lstree

ایجاد یک دایرکتوری با نام dir1 در مسیر مورد نظر

mkdir dir1

ایجاد دو دایرکتوری همزمان در مسیر مورد نظر

mkdir dir1 dir2

ایجاد یک شاخه ی دایرکتوری با شروع از root

mkdir -p /tmp/dir1/dir2

پاک کردن یک فایل با نام file1

rm -f file1

پاک کردن یک دایرکتوری با نام dir1

rmdir dir1

پاک کردن یک دایرکتوری با نام dir1 و محتویات آن به صورت بازگشتی

rm -rf dir1

پاک کردن دو دایرکتوری در مسیر مورد نظر و محتویات آنها به صورت بازگشتی

rm -rf dir1 dir2

تغییر نام یا جا به جا کردن (move)یک فایل یا دایرکتوری

mv dir1 new_dir

کپی کردن یک فایل با نام file1 به مسیر مورد نظر

cp /home/file1 /media/sda5

کپی کردن تمام فایل های موجود در دایرکتوری مورد نظر (در این مثال دایرکتوری Videos) به مسیر جاری که در آن هستید

cp /media/sda5/Videos/*.

کپی کردن دایرکتوری مورد نظر (در این مثال دایرکتوری Videos) به مسیر جاری که در آن هستید

cp -a /media/sda5/Videos.

کپی دایرکتوری مقصد (dir1) به دایرکتوری مبدا (dir2). به جای dir1 و dir2 مسیر کامل دایرکتوری های مقصد و مبدا را قرار دهید

cp -a dir1 dir2

ایجاد لینک نمادین ( میانبر)به فایل یا دایرکتوری دلخواه. به جای file1 مسیر فایل یا دایرکتوری مورد نظر و به جای lnk1 مسیر دایرکتوری که قرار است فایل یا دایرکتوری میانبر در آن ایجاد شود را قرار دهید

ln -s file1 lnk1

تغییر تاریخ ویرایش یا تغییر یک فایل یا دایرکتوری. به جای file1 مسیر فایل یا دایرکتوری مورد نظر را قرار دهید

touch -t YYMMDDhhmm file1

نمایش نوع و ماهیت یک فایل به همراه مشخصات آن. به جای file1 مسیر فایل مورد نظر را قرار دهید

file file1

به شاخه dir برو و دستور مورد نظر (command)رو اجرا کن

(cd dir && command)

شاخه جاری را در استک قرار بده تا بتوانید بعدآ با popd به آن رجوع کنید

pushd.

لیست کردن فایل های مسیر جاری به ترتیب تاریخ ایجادشان

ls -lrt

لیست کردن فایل های مسیر وارد شده در 9 ستون از ترمینال

ls /usr/bin | pr -T9 -W$COLUMNS

جستجو ‘example’ در تمام فایل های مسیر جاری و شاخه ها

find -type f -print0 | xargs -r0 grep -F 'example'

جستجو ‘example’ در تمام فایل های مسیر جاری

find -maxdepth 1 -type f | xargs grep -F 'example'

اجرای هر آیتم به تعداد معین

find -maxdepth 1 -type d | while read dir; do echo $dir; echo cmd2; done

نمایش فایل هایی که توسط تمام کاربران قابل دیدن نیستند

find -type f! -perm -444

نمایش شاخه هایی که توسط تمام کاربران قابل دسترسی نیستند

find -type d! -perm -111

جستجو سریع دیکشنری برای پیشنود مورد نظر

look reference

مشخص کردن عباراتی که لغت مورد نظر در آن وجود دارد

grep --color reference /usr/share/dict/words

encrypt کردن فایل

gpg -c file

decrypt کردن فایل

gpg file.gpg

ایجاد فایل فشرده آرشیو از شاخه مورد نظر

tar -c dir/ | bzip2 > dir.tar.bz2

استخراج کردن فایل – از gzip به جای bzip2 برای استخراج کردن فایل tar.gz استفاده کنید

bzip2 -dc dir.tar.bz2 | tar -x

ایجاد فایل آرشیو encrypt شده از مسیر مورد نظر در کامپیوتری دیگر

tar -c dir/ | gzip | gpg -c | ssh user@remote 'dd of=dir.tar.gz.gpg'

ایجاد فایل آرشیو از شاخه مورد نظر و زیر مجموعه هایش

find dir/ -name '*.txt' | tar -c --files-from=- | bzip2 > dir_txt.tar.bz2

ایجاد یک کپی از مسیر مورد نظر و زیر مجموعه هایش

find dir/ -name '*.txt' | xargs cp -a --target-directory=dir_txt/ --parents

گرفتن پشتیبان از هاردتان بر روی یک کامپیوتر دیگر

dd bs=1M if=/dev/sda | gzip | ssh user@remote 'dd of=sda.gz'

ذخیره یک نسخه قابل اجرا از صفحه سایت مورد نظرتان در شاخه جاری

(cd dir/ && wget -nd -pHEKk

ادامه دادن دانلود فایلی که بصورت نیمه کاره رها شده

wget -c

دانلود دسته ای از فایل ها در مسیر جاری

wget -r -nd -np -l1 -A '*.jpg'

دانلود url مورد نظر در ساعت 1 صبح در مسیر جاری

echo 'wget url' | at 01:00

دانلود با درجه اهمیت پایین و سرعتی که به 20K محدود شده

wget --limit-rate=20k url

بررسی لینک های یک فایل

wget -nv --spider --force-html -i bookmarks.html

نمایش نسخه کرنل و معماری سیستم

uname -a

نمایش نام و نسخه توزیعی که استفاده می کنید

head -n1 /etc/issue

نمایش تمام پارتیشن هایی که در سیستم شما ثبت شده اند

cat /proc/partitions

نمایش حجم RAM شما که توسط سیستم شناسایی شده

grep MemTotal /proc/meminfo

نمایش اطلاعات CPU

grep "model name" /proc/cpuinfo

نمایش اطلاعات PCI

lspci -tv

نمایش اطلاعات USB

lsusb -tv

نمایش فایل های MOUNT شده در سیستم و چینش آنها بصورت ستونی

mount | column -t

نمایش وضعیت سلول های باتری لپتاپ

grep -F capacity: /proc/acpi/battery/BAT0/info

نمایش اطلاعات دیسک

hdparm -i /dev/sda

تست سرعت خواندن اطلاعات از دیسک

hdparm -tT /dev/sda

تست برای پیدا کردن بلاک های غیر قابل خواندن

badblocks -s /dev/sda

نمایش وضعیت ethernet interface eth0

sudo apt-get install ethtool

تنظیم دستی سرعت ethernet interface

ethtool --change eth0 autoneg off speed 100 duplex full

نمایش وضعیت wireless interface eth1

iwconfig eth1

تنظیم دستی سرعت wireless interface

iwconfig eth1 rate 1Mb/s fixed

لیست کردن شبکه های بیسیم موجود

iwlist scan

لیست کردن interface های شبکه

ip link show

تغییر نام interface eth0 به wan

ip link set dev eth0 name wan

لیست کردن ip های interface ها

ip addr show

افزودن ip و mask

ip addr add 1.2.3.4/24 brd + dev eth0

نمایش جدول routing

ip route show

0

برای اتصال به سرور خود و برای برقراری ارتباط از راه دور شما نیاز به یک ssh client در کامپیوتر خود دارید.

توضیحات مواردلازم برای اتصال به سرور از طریق پروتوکل اس اس اچ:
مثال آی پی سرور: 173٫45٫113٫218
مثالHost name
server1.host.com
2- نام کاربری و کلمه عبور

مدیران سرورها می تواننید با نام کاربری و کلمه عبور روت خود به این پروتک از طریق پوتی متصل شوند , کاربرانی که هاست خریداری کردند در صورت هماهنگی با شرکت هاستینگ مورد نظر می توانند نسبت به فعال سازی اس اس اچ خود با مدیر سرور یا پشتیبانی شرکت هاستینگ تماس بگیرند و با نام کاربری و کلمه عبور خود با برنامه پوتی به راحتی به اس اس اچ متصل شوند.

اتصال به سرور لینوکس به صورت ریموت از طریق پروتکل اس اس اچ در ویندوز

بهترین و معروفترین نرم افزار رایگان برای اتصال به اس اس اچ لینوکس پوتی می باشد

دانلود پوتی (که در فروم موجود می باشد.)

بعد از دریافت پوتی را اجرا کنید

در کادر آی پی آدرس سرور یا نام هاست را وارد کنید Enter کنید .

یک صفحه ترمینال مشکی رنگ باز می شود واز شما نام کاربری را می پرسد :

بعد از وارد کردن نام کاربری Enter کرده و کلمه عبور را وارد کنید

شما کلمه عبور را نامرئی می بیند پس کلمات را به دقت وارد کنید و سپسEnter کنید.

اگر نام کاربری و رمز عبور صحیح باشد سیستم به شما خوش آمد می گوید و خط فرمان آماده گرفتن دستور از شما می باشد .

در ادامه مطلب لیست کامل فرمانهای اس اس اچ به فارسی ترجمه شده و توضیح داده شده است .

ssh پروتکلی است که به شما اجازه می دهد تا به کامپیوتر سرور به صورت ریموت یا از راه دور متصل شوید تا بتوانید از سرور نگهداری کنید برای مثال: فایل های داخل سرور را بتوانید کپی کنید , جابجا کنید , پاک کنید, پوشه و شاخه جدید ایجاد کنید و اسکریپت اجرا کنید. 1- آی پی آدرس سرور شما یا نام هاستینگ اطلاعات سیستم
دستور => توضیح

cat /proc/interrupts نمایش ‘خطوط در خواست وقفه’ (IRQ)سخت افزار های مختلف

lsusb -tv نمایش قطعات و دستگاههای متصل شده به پورت USB
uname -m نمایش معماری سیستم

arch نمایش معماری سیستم cal 2007 نمایش تقویم سال 2007 میلادی cat /proc/cpuinfo نمایش اطلاعات CPU cat /proc/meminfo نمایش اطلاعات حافظه ی سیستم cat /proc/swaps نمایش اطلاعات حافظه ی مجازی cat /proc/version نمایش نام توزیع و نسخه ی هسته ی استفاده شده در سیستم cat /proc/net/dev نمایش آمار و اطلاعات کارت های شبکه و وایرلس cat /proc/mounts نمایش فایل سیستم های متصل شده به سیستم clock -w ذخیره ی تغییرات تاریخ بروی بایوس date نمایش تاریخ سیستم date 041217002007.00 تنظیم تاریخ سیستم – به ترتیب از چپ به راست: ماه , روز , ساعت , دقیقه , سال , ثانیه dmidecode -q نمایش بسیار کامل اجزای سخت افزاری سیستم hdparm -i /dev/hda نمایش مشخصات و ویژگی های دیسک سخت hdparm -tT /dev/sda انجام آزمایش ‘خواندن’ بروی دیسک سخت و تعیین سرعت آن lspci -tv نمایش قطعات و دستگاههای متصل شده به پورت PCI uname -r نمایش نسخه ی هسته ی استفاده شده در سیستم خاموش کردن , راه اندازی مجدد و خروج یک سیستم
دستور => توضیح
reboot این دستور برای راه اندازی مجدد (restart)سیستم به کار می رود


init 0 این دستور برای خاموش کردن سیستم به کار می رود logout خارج شدن از سیستم و رفتن به صفحه ی ورود مجدد ( Login)shutdown -h now این دستور برای خاموش کردن سیستم به کار می رود shutdown -h 16:30 & خاموش کردن سیستم در ساعت و دقیقه ی معین shutdown -c لغو کردن ( cancel)خاموش شدن سیستم در زمان معین shutdown -r now این دستور برای راه اندازی مجدد ( restart)سیستم به کار می رود telinit 0 این دستور برای خاموش کردن سیستم به کار می رود فایل ها و دایرکتوری ها
دستور توضیح

cd.برگشتن به دایرکتوری قبلی

mv dir1 new_dir تغییر نام یا جا به جا کردن (move)یک فایل یا دایرکتوری

rm -rf dir1 پاک کردن یک دایرکتوری با نام dir1 و محتویات آن به صورت بازگشتی

touch -t 0712250000 file1 تغییر تاریخ ویرایش یا تغییر یک فایل یا دایرکتوری. به جای file1 مسیر فایل یا دایرکتوری مورد نظر را قرار دهید

cd /home ورود به دایرکتوری یا شاخه ی مورد نظر مانند پوشه ی خانگی home)cd./.برگشتن به دو دایرکتوری قبلی cd رفتن به پوشه ی خانگی (home)از هر مسیر دلخواه cd ~user1 رفتن به پوشه ی خانگی کاربر مورد نظر از هر مسیر دلخواه cd - برگشتن به آخرین دایرکتوری (مسیر)که در آن بوده اید cp file1 file2 کپی کردن یک فایل با نام file1 به مسیر مورد نظر cp dir/*.کپی کردن تمام فایل های موجود در دایرکتوری مورد نظر به مسیر جاری که در آن هستید cp -a dir1 dir2 کپی دایرکتوری مبدا ( dir1)به دایرکتوری مقصد ( dir2).به جای dir1 و dir2 مسیر کامل دایرکتوری های مبدا و مقصد را قرار دهید cp file file1 نمایش نوع و ماهیت یک فایل به همراه مشخصات آن. به جای file1 مسیر فایل مورد نظر را قرار دهید iconv -l نمایش لیست سیستم های کد گذاری find. -maxdepth 1 -name *.jpg -print -exec convert تغییر اندازه ی دسته ای فایل ها در دایرکتوری جاری و ارسال آنها به یک دایرکتوری thumbnails (به برنامه convert از Imagemagick نیاز می باشد)ls -F نمایش فایل ها و دایرکتوری های موجود در دایرکتوری جاری ls -l نمایش جزئیات فایل ها و دایرکتوری های موجود در دایرکتوری جاری ls -a نمایش فایل ها و دایرکتوری های موجود و همچنین فایل های مخفی در دایرکتوری جاری ls *[0-9]* نمایش فایل ها و دایرکتوری هایی که اسم آنها شامل اعداد است lstree نمایش تمام فایل ها و دایرکتوری های یک شاخه mkdir dir1 ایجاد یک دایرکتوری با نام dir1 در مسیر مورد نظر mkdir -p /tmp/dir1/dir2 ایجاد یک شاخه ی دایرکتوری با شروع از root pwd نشان دادن مسیر دایرکتوری جاری rm -f file1 پاک کردن یک فایل با نام file1 rm -rf dir1 dir2 پاک کردن دو دایرکتوری در مسیر مورد نظر و محتویات آنها به صورت بازگشتی rmdir dir1 پاک کردن یک دایرکتوری با نام dir1 tree نمایش تمام فایل ها و دایرکتوری های یک شاخه cp -a /tmp/dir1.کپی کردن دایرکتوری مورد نظر به مسیر جاری که در آن هستید iconv -f fromEncoding -t toEncoding inputFile > outputFile تبدیل سیستم کدگذاری ( encoding)یک فایل ورودی به یک سیستم کدگذاری دیگر ln -s file1 lnk1 ایجاد لینک نمادین (میانبر)به فایل یا دایرکتوری دلخواه. به جای file1 مسیر فایل یا دایرکتوری مورد نظر و به جای lnk1 مسیر دایرکتوری که قرار است فایل یا دایرکتوری میانبر در آن ایجاد شود را قرار دهید ln file1 lnk1 ایجاد لینک فیزیکی به یک فایل یا دایرکتوری (در واقع همان عمل کپی می باشد) ls نمایش فایل ها و دایرکتوری های موجود در دایرکتوری جاری mkdir dir1 dir2 ایجاد دو دایرکتوری همزمان در مسیر مورد نظر جستجوی فایل
دستور => توضیح

find / -user user1 جستجوی فایل و دایرکتوری متعلق به user1
find /home/user1 -name \*.bin جستجوی فایل های با پسوند bin در داخل دایرکتوری home/user1
find /usr/bin -type f -atime +100 جستجوی فایل های باینری که در 100 روز گذشته استفاده نشده اند

find / -name file1 جستجوی فایل و دایرکتوری در داخل پارتیشن لینوکس ( root)find /usr/bin -type f -mtime -10 جستجوی فایل های ایجاد شده با تغییر کرده در طول 10 روز گذشته find / -name *.rpm -exec chmod 755 ‘{}’ \; جستجوی فایل های با پسوند rpm و تغییر مجوز آنها! find / -xdev -name \*.rpm جستجوی فایل های با پسوند rpm بدون جستجو در پارتیشن های جداشدنی مانند سی دی رام , حافظه فلش و … locate \*.ps جستجو فایل های با پسوند ps – ابتدا دستور updatedb اجرا می شود whereis halt نمایش مکان یک فایل باینری , سورس یا مستندات which halt نمایش مسیر کامل یک فایل باینری یا اجرایی نصب و استقرار یک فایل سیستم
دستور توضیح

mount /dev/hda2 /mnt/hda2 استقرار ( mount)پارتیشن با نام hda2 در مسیر mnt/hda2 برای دیدن محتویات آن پارتیشن

umount /dev/hda2 خارج کردن پارتیشن با نام hda2 از مسیر mnt/hda2
umount -n /mnt/hda2 اجرای عمل خارج کردن پارتیشن (unmount)بدون بازنویسی فایل etc/mtab

fuser -km /mnt/hda2 مجبور کردن پارتیشن hda2 برای خارج شدن (unmount)از مسیر mnt/hda2 mount /dev/fd0 /mnt/floppy استقرار ( mount)یک فلاپی دیسک mount /dev/cdrom /mnt/cdrom استقرار ( mount)یک سی دی رام یا دی وی دی رام mount /dev/hdc /mnt/cdrecorder استقرار ( mount)یک سی دی رایتر یا دی وی دی رام mount /dev/hdb /mnt/cdrecorder استقرار ( mount)یک سی دی رایتر یا دی وی دی رام mount -o loop file.iso /mnt/cdrom استقرار ( mount)یک فایل ایمیج ( iso)در مسیر مورد نظر mount -t vfat /dev/hda5 /mnt/hda5 استقرار ( mount)یک پارتیشن با فرمت FAT32 در مسیر مورد نظر mount /dev/sda1 /mnt/usbdisk استقرار ( mount)یک حافظه فلش mount -t smbfs -o username=user,password=pass //WinClient/share /mnt/share استقرار ( mount)یک دایرکتوری به اشتراک گذاشته شده در شبکه ی سمبا (samba)در مسیر mnt/share فضای دیسک سخت
دستور => توضیح

du -sk * | sort -rn نمایش حجم فایل ها و دایرکتوری ها که بر اساس حجم مرتب شده اند

df -h نمایش لیست پارتیشن های مانت (mount)شده dpkg-query -W -f=’${Installed-Size;10}t${Package}n’ | sort -k1,1n نمایانگر فضای اشغال شده توسط بسته*های نسب شده*ی deb که به ترتیب حجم فایل مرتب شده*اند (برای debian, ubuntu و غیره)du -sh dir1 نمایش حجم استفاده شده توسط یک دایرکتوری با نام dir1 ls -lSr |more نمایش مشخصات کامل فایل ها و دایرکتوری ها که بر اساس حجم مرتب شده اند rpm -q -a –qf ‘%10{SIZE}t%{NAME}n’ | sort -k1,1n نمایش فضای استفاده شده توسط بسته های نصب شده ی rpm که بر اساس حجم مرتب شده اند کاربرها و گروه ها
دستور توضیح

groupadd [group] ایجاد یک گروه جدید

grpck کنترل و بررسی گرامر و فرمت صحیح فایل etc/group و موجود بودن گروه ها
passwd user1 تغییر پسورد کاربر با نام user1
pwck کنترل و بررسی گرامر و فرمت صحیح فایل etc/passwd و موجود بودن کاربران

useradd user1 ایجاد یک کاربر جدید با نام user1
userdel -r user1 حذف یک کاربر. گزینه ی r , دایرکتوری متعلق به کاربر در دایرکتوری home را پاک خواهد کرد !

chage -E 2005-12-31 user1 تعیین محدودیت زمانی برای پسورد کاربر user1 groupdel [group] حذف یک گروه groupmod -n moon sun تغییر نام یک گروه از moon به sun newgrp – [group] وارد شدن به یک گروه جدید و تغییر گروه پیش فرض فایل های ایجاد شده ی جدید passwd تغییر پسورد کاربر ریشه (root)useradd -c “User Linux” -g admin -d /home/user1 -s /bin/bash user1 ایجاد یک کاربر جدید با نام user1 در گروه admin usermod -c “User FTP” -g system -d /ftp/user1 -s /bin/nologin user1 تغییر مشخصات کاربر ---------- Post added at 11:33 PM ---------- Previous post was at 11:31 PM ----------

[/COLOR] مجوز فایل ها
دستور => توضیح

chmod ugo+rwx directory1 تغییر مجوز یک فایل یا دایرکتوری. خواندن (r), نوشتن (w) , اجرای فایل یا جستجوی دایرکتوری (x) , مالکیت کاربری (u), مالکیت کاربران گروه فایل (g), مالکیت کاربران خارج از گروه فایل مورد نظر (o)
chmod go-rwx directory1 حذف مجوزهای ی

0

تعریف پانیک اتک یا حمله هراس: پانیک (panic) بمعنای وحشت و هراس و یا ترس می باشد. اتک (attack)بمعنای حمله یا هجوم می باشد. بنابراین پانیک اتک بمعنی حمله هراس یا وحشت است. این حالت نوعی استرس و اضطراب بسیار شدید می باشد که در آن حالت به فرد احساس درماندگی و حتی احساس مرگ دست می دهد. این حالت معمولا به صورت ناگهانی شروع می شود. معمولا" این حالت ممکن است پس از شنیدن یک خبر ناگوار و یا ناکامی در یک زمینه خاصی و شاید هم مصرف مواد مخدر و روانگردان و حتی با مصرف یک سیگار و غیره شروع شود. علایم پانیک اتک عبارتند از: استرس و اضطراب بسیار شدید، طپش قلب، درد در قفسه سینه، سرگیجه، حالت تهوع، تعریق، عرق کردن، بی حسی اندام،لرزش اندام، احساس خفگی و تنگی نفس، احساس مرگ،و غیره که با توجه به شخصیت افراد تجربه این علایم از فردی به فرد دیگر متفاوت است. این حمله می تواند از سالی یکبار تا روزی چند بار به فرد دست دهد.

علل پانیک اتک یا حمله هراس: اگر چه عواملی جز عوامل روانی نیز در بروز این اختلال دخالت دارند، با این حال بیشترین عامل بروز این نوع از اضطراب کشنده، زمینه افسردگی و خاطرات سرکوب شده و گذشته تلخ فرد می باشد که ممکن است با یک اتفاق ناراحت کننده هر چند ساده پدیدار شود.

پی آمد های پانیک اتک یا حمله هراس: طبیعی است که این اختلال زندگی شغلی و اجتماعی فرد را مختل می کند. بسیاری اوقات اینگونه افراد حتی از مسافرتهای کوتاه مدت هم امتناع می نمایند و همیشه نگرانند که نکند این حمله به آنها دست دهد و نتوانند خود را به موقع به پزشک و یا درمانگاه برسانند.

درمان پانیک اتک یا حمله هراس: همانطور که گفته شد به اعتقاد من و با توجه به تجربیات بالینی با بیماران گوناگون ریشه این بیماری افسردگی است و درمان آن بوسیله مشاوره و روان درمانی و هیپنوتیزم درمانی به خوبی امکان پذیر است. البته بعضی از اوقات اینگونه بیماران به دارو درمانی نیز جواب می دهند اما مداخله روانشناسی برای حل تعارضات درونی فرد و مشکلات بین فردی اجتناب ناپذیر است.

یا حمله هراس: پانیک (panic)بمعنای وحشت و هراس و یا ترس می باشد. اتک (attack)بمعنای حمله یا هجوم می باشد. بنابراین پانیک اتک بمعنی حمله هراس یا وحشت است. این حالت نوعی استرس و اضطراب بسیار شدید می باشد که در آن حالت به فرد احساس درماندگی و حتی احساس مرگ دست می دهد. این حالت معمولا" به صورت ناگهانی شروع می شود. معمولا این حالت ممکن است پس از شنیدن یک خبر ناگوار و یا ناکامی در یک زمینه خاصی و شاید هم مصرف مواد مخدر و روانگردان و حتی با مصرف یک سیگار و غیره شروع شود. علایم پانیک اتک عبارتند از: استرس و اضطراب بسیار شدید، طپش قلب، درد در قفسه سینه، سرگیجه، حالت تهوع، تعریق، عرق کردن، بی حسی اندام،لرزش اندام، احساس خفگی و تنگی نفس، احساس مرگ،و غیره که با توجه به شخصیت افراد تجربه این علایم از فردی به فرد دیگر متفاوت است. این حمله می تواند از سالی یکبار تا روزی چند بار به فرد دست دهد.

علل پانیک اتک یا حمله هراس: اگر چه عواملی جز عوامل روانی نیز در بروز این اختلال دخالت دارند، با این حال بیشترین عامل بروز این نوع از کشنده، زمینه افسردگی و خاطرات سرکوب شده و گذشته تلخ فرد می باشد که ممکن است با یک اتفاق ناراحت کننده هر چند ساده پدیدار شود.

پی آمد های پانیک اتک یا حمله هراس: طبیعی است که این اختلال زندگی شغلی و اجتماعی فرد را مختل می کند. بسیاری از اوقات اینگونه افراد حتی از مسافرتهای کوتاه مدت هم امتناع می نمایند و همیشه نگرانند که نکند این حمله به آنها دست دهد و نتوانند خود را به موقع به پزشک و یا درمانگاه برسانند.

درمان پانیک اتک یا حمله هراس: همانطور که گفته شد به اعتقاد من و با توجه به تجربیات بالینی با بیماران گوناگون ریشه این بیماری افسردگی است و درمان آن بوسیله مشاوره و روان درمانی و هیپنوتیزم درمانی به خوبی امکان پذیر است. البته بعضی از اوقات اینگونه بیماران به دارو درمانی نیز جواب می دهند اما مداخله روانشناسی برای حل تعارضات درونی فرد و مشکلات بین فردی اجتناب ناپذیر است.